BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Németországban beletörődtek a kereskedők: csak brutális alkuval kelnek el az elektromos autók – ez egy új korszak lehet

Áprilisban érezhetően megnőttek az elektromos autókra adott árkedvezmények Németországban – derül ki Ferdinand Dudenhöffer ágazati szakértő elemzéséből. A kedvezmények emelkedése közelebb hozta egymáshoz az hagyományos és elektromos autók árait, ami új lendületet adhat az e-autópiacnak.

Áprilisban nőttek Németországban az elektromos autókra adott árkedvezmények Ferdinand Dudenhöffer, a vezető ágazati szakértő elemzése szerint. Áprilisban átlagosan 16,7 százalékos árkedvezményt adtak a kereskedők az elektromos járművekre, 1,8 százalékponttal nagyobbat a márciusinál. Dudenhöffer szerint január óta az elektromos autókra vonatkozó kedvezmények három százalékponttal nőttek, ami a tipikus modellek esetében több mint ezer euró megtakarítást jelent.

Németországban beletörődtek a kereskedők: csak brutális alkuval kelnek el az elektromos autók – ez egy új korszak lehet
Németországban beletörődtek a kereskedők: csak brutális alkuval kelnek el az elektromos autók – ez egy új korszak lehet / Fotó: dpa Picture-Alliance via AFP

A szakértő a Németországban legnépszerűbb 20 tisztán elektromos autó online árait elemezte. Előrejelzése szerint az árak csökkenése a következő hónapokban is folytatódni fog. Az autógyártók nyomás alatt állnak, hogy több elektromos járművet adjanak el az Európai Unió szén-dioxid-kibocsátási céljainak teljesítése érdekében, és egyes márkák a közelmúltban megváltoztatták forgalmazási rendszereiket, ami a gyenge kereslet élénkítése érdekében a kereskedőknek nyújtott ösztönzők és promóciós kampányok újbóli bevezetéséhez vezetett.

A belső égésű motorral felszerelt járművekre és a plug-in hibridekre adott kedvezmények áprilisban kissé csökkentek, és január óta sokkal kisebb mértékben emelkedtek, mint az elektromos járművekre adott ösztönzők – mondta Dudenhöffer. Ennek eredményeként 

az elektromos járművek és a hagyományos autók közötti árkülönbség csökkent, és a német állami támogatások megszüntetése óta a legalacsonyabb szintre süllyedt.

Dudenhöffer szerint Németország elektromos járműipara most egy „új fellendülés küszöbén áll, amelyet a vonzóbb árak hajtanak”. Az elektromos járművek új regisztrációi Németországban az első negyedévben fellendültek a kormányzati támogatások lejárta után 2024 elején bekövetkezett zuhanás után.

Áprilisban az is kiderült, hogy mi a német autóvásárlók kedvenc kínai autója. Sorba téve a legnépszerűbbeket, a következő számban futnak kínai autók Németországban: Az MG Roewe 49 557 autóval, a Lynk kicsit több mint 6000-rel, a Great Wall Motor szintén kicsit több mint 6000-rel, a Magyarországon Szegeden gyárat építő BYD 4500-zal. És ott vannak még sokkal kisebb darabszámokkal a Nio, az Aiways, az Xpeng, a Leapmotor, a Maxus és mások.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.