Kevés iparág sínylette meg annyira a Covid okozta válságot, mint a gyémántipar. Ebben az ágazatban gyors és példátlan zsugorodás megy végbe, szétesőben van, állítja Leanne Kemp ausztrál technológiai vállalkozó.
Nem csak ő mondja. A legnagyobb értékben a világon az Anglo American termeli ki a gyémántot, a csoporthoz tartozó, történelmi múltú De Beers bevételei évek óta meredeken csökkennek, idén az első negyedévben 44 százalékos zuhanást könyvelhettek el, 520 millió dollárra, miközben a karátonkénti ár 38 százalékkal zsugorodott össze.
A globális jelentőségű gyémántipari vállalat legalább 2 milliárd dollár értékű eladatlan készleten ül – írta gyémántpiaci összefoglalójában az Origo, tovább sorolva a példákat.
Ezek nem elszigetelt események. Ezek egy olyan iparág tünetei, amelynek költségstruktúrái, kulturális beágyazottsága, valamint geopolitikai alapjai már nem képesek azt megtartani
– értékelt nem éppen optimistán Kemp.
Nem úgy az aranypiac.
Befektetési aranyrúd, aranylapka, aranycsoki, CombiBar – van nálunk minden, ha jönne a háború
Szagoljunk a levegőbe – akár azon a módon, hogy olvasgatjuk a Világgazdaságot –, és ha rosszat sejtetőt szimatolunk: eséllyel érdemes aranyat vásárolni, ami az árakon is megmutatkozik, ha mások is felfedezték ugyanezt. Befektetési aranyrúd – ha ezt olvassuk, az juthat eszünkbe, nem a mi pénztárcánkhoz való, ám a befektetési aranynak olyan termékei születtek, amelyek a nem dúsgazdagok számára is elérhetők. Most, 2025 tavaszán éppen megint olyan időket élünk, amikor felszökött az érdeklődés erre az ősi biztonságérzetet sugárzó megtakarításra. „Megint”: ez fontos szó – azért az arany, mert újra és újra megtörténik az emberi társadalmakban ugyanaz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.