BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ezt a kínai autót veszi a legtöbb német: meglepő, de nem a BYD az

Vegyes képet mutattak áprilisban a kínai elektromosautó-eladások Németországban. A német autópiacon a BYD eladásai több mint a hétszeresére nőttek, míg a Tesla nagy visszaesést szenvedett el az előző évhez képest. A legtöbb új kínai autót az MG értékesítette Németországban.

Áprilisban összesen 242 728 személygépkocsit regisztráltak Németországban, ami csaknem megegyezik az egy évvel korábbi adattal. Ezek közül 18,8 százalék volt akkumulátoros elektromos jármű (BEV), ami a tavalyi adat másfélszerese, 10 százalék pedig plug-in hibrid (PHEV) volt, ami 60,7 százalékkal több az előző évhez képest – számolt be a CarNewsChina a Német Szövetségi Közúti Közlekedési Hatóság (KBA) új járműregisztrációs adataira hivatkozva. A kínai autók közül pedig nem a BYD adta el a legtöbben a német autópiacon.

A kínai autók közül nem a BYD adta el a legtöbben a német autópiacon Car export via the BLG Autoterminal Bremerhaven Az Egyesült Államokban megugrott az autóeladás márciusban a tervezett vámok életbe lépése előtt
A kínai autók közül nem a BYD adta el a legtöbben a német autópiacon / Fotó: dpa Picture-Alliance via AFP

Idén áprilisban Németországban 1566 BYD járművet regisztráltak, ami 94,5 százalékos növekedés a márciusi 805-höz, és 756 százalékos emelkedés a tavaly áprilisi 183-hoz képest. Ez a BYD legjobb eredménye 2023 augusztusa óta.

Ennél azonban volt autógyártó, ami jobban teljesített. Az első az MG lett 1 747 regisztrált járművel. Ez 16,8 százalékos csökkenés a márciusi 2100-hoz képest, de 34 százalékos növekedés a tavalyi áprilisi 1304 darabhoz viszonyítva. Az MG autógyártó PHEV és belső égésű motoros modelleket is eladott. Ez pedig szép teljesítmény tekintve, hogy az MG járműveire összesen 45,3 százalékos uniós vám vonatkozik.

Zelenszkij megadta magát: már nincsenek feltételei, csak végre tárgyalhasson Putyinnal – a béke kapujában az orosz–ukrán háború

Közeledhet a háború vége.

A harmadik legtöbb személygépkocsit a Leapmotor értékesítette a Stellantis támogatásával. A vállalat 314 jármű adott el, ami 5,4 százalékos csökkenés a márciusi 332-höz képest. A gyártó 2024 novemberében jelent meg a német piacon.

A Tesla ugyanakkor nagy visszaesést szenvedett el a 885 forgalomba állított járművével, ami 45,9 százalékos csökkenést jelent.

Németországban beletörődtek a kereskedők: csak brutális alkuval kelnek el az elektromos autók – ez egy új korszak lehet

Áprilisban érezhetően megnőttek az elektromos autókra adott árkedvezmények Németországban – derül ki Ferdinand Dudenhöffer ágazati szakértő elemzéséből. A kedvezmények emelkedése közelebb hozta egymáshoz a hagyományos és elektromos autók árait, ami új lendületet adhat az e-autópiacnak.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.