Rákaptak az alkoholmentes sörre a lengyelek – furcsa ok áll mögötte
A lengyelországi sörgyártás az alkoholmentes sörök előállítása felé tolódik el a csökkenő alkoholfogyasztási tendenciák miatt – közölte a Do Rzeczy lengyel konzervatív hetilap a lengyel söripari munkaadók szövetsége jelentésére hivatkozva. A jelentésben az érdekvédelmi szervezet azt írja, hogy valódi szemtanúi vagyunk a lengyelországi sörfogyasztásban bekövetkező forradalomnak.

2018-ban ugrásszerűen nőtt az alkoholmentes sörök értékesítése, amely 2024-ig összesen 250 százalékkal növekedett, és tavaly mintegy kétmillió hektolitert ért el a lap által ismertetett adatok szerint.
„Az alkoholt nem tartalmazó sörök a lengyelek 52 százaléka számára az alkoholos italok jó alternatíváját jelentik” – nyilatkozta a lapnak Bartlomiej Mokrzycki, a lengyel söripari munkaadók szövetségének vezérigazgatója.
Divattá vált az alkoholmentes sör
A jelenség egyik oka az úgynevezett NoLo-divat, vagyis a nulla vagy alacsonytartalmú alkoholok növekvő kedveltsége. A más országokban is észlelhető fogyasztói tendencia Lengyelország esetében tartósnak tűnik, 2019 és 2023 között az alkoholos italok fogyasztása összesen 8,7 százalékkal csökkent, a sör esetében pedig 9,9 százalékos volt a lengyelországi visszaesés.
Az elmúlt három évben az alkoholtartalmú sör gyártása átlagosan évi 3,7 százalékkal csökkent, az alkoholmentes sörök esetében viszont éves szinten 2,7 százalékkal növekedett Michal Kolesnikowot, a PKO BP lengyel bank elemzője szerint. Hozzátette, hogy az ismertetett adatok fényében az alkoholmentes sörök gyártása esélyt jelent a piaci nehézségekkel évek óta küzdő sörgyárak számára.
A Do Rzeczy felidézte, hogy Lengyelország az alkoholmentes sörök harmadik legnagyobb gyártójának számít Európában, Németországgal és Spanyolországgal együtt ezen italok 68 százalékát állítják elő a kontinensen.
AB InBev: csapra verik a profithordót a belga sörösök
A vámháború hidegen hagyja a világ legnagyobb sörgyártócsoportját, amely a minőségi termékek felfutó fogyasztásának eredményeként meglepően magas nyereséget ért el az első negyedévben. Az AB InBev az amerikai és a kínai fogyasztók egyre lanyhuló lelkesedésével azonban nincs megbékülve.


