Veszít a népszerűségéből a német sör: visszaesett a híres márkák exportja, az otthoni fogyasztás pedig még annál is nagyobb mértékben csökkent a statisztikai hivatal (Destatis) legfrissebb adatai szerint, amelyeket a sör szerdai napja előtt hoztak nyilvánosságra. Ezekből kiderült, hogy az elmúlt tíz évben a kivitel hat, a hazai sörfogyasztás 15,1 százalékkal zuhant.
A Deutsche Welle tudósítása szerint tavaly 1,45 milliárd liter német sört adtak el külföldre a 2014-es 1,54 milliárd liter után. Az export 55,7 százaléka az Európai Unió többi tagállamába irányult, és az előző évihez képest 3,1 százalékkal nőtt, míg az EU-n kívüli piacon csak 0,3 százalékkal több német sört adtak el.
A visszaesés ellenére az eladásokból egyre nagyobb arányt tesz ki a kivitel: tavaly 17,6 százalékot a tíz évvel ezelőtti 1,5 százalékhoz képest, mert a németek kezdenek leszokni a sörivásról, tavaly a labdarúgó Európa Bajnokság ellenére is lejtmenetben volt a fogyasztás: 6,8 milliárd litert adtak el a 2014-es nyolcmilliárd után –
ez a legkevesebb 1993 óta.
A Destatis közleményében nem adott magyarázatot arra, miért fogy kevesebb német sör, de az alkoholfogyasztás összességében csökken a világ sok országában, így Németországban is, valószínűleg legalább részben amiatt, mert az emberek egyre inkább tisztában vannak annak káros egészségügyi hatásaival.
A britek is siratják a pubjaikat, az elmúlt 23 évben több mint 15 ezer falusi kocsma zárt be, mert nem isznak a fiatalok. Egyre népszerűbbek viszont az alkoholmentes italok, például a sörök és borok is.
A német sörgyártók szövetsége (Deutscher Brauer-Bund – DBB) szerint tavaly rekord mennyiségű, 700 millió liter alkoholmentes sört főztek az országban – ez több mint duplája a húsz évvel korábbi mennyiségnek. Ma már az alkoholmentes sör adja a kiskereskedelmi eladások mintegy kilenc százalékát, így ez a 3. legnépszerűbb termék
számolt be a Trade Magazin internetes oldala.
Christian Weber, a DBB elnöke szerint ez a növekedés elsősorban az ízminőség javulásának és az új, kíméletes alkoholeltávolítási technológiáknak köszönhető. A sörfőzők innovációs képessége is kulcsszerepet játszik ebben a fejlődésben, tette hozzá.
Mivel az alkoholmentes sör egyre vonzóbb választássá válik a tudatosabb, aktívabb életmódot folytató emberek számára, ez lett egyúttal az ágazat egyik legnagyobb reménysége is, miután
veszítenek a népszerűségükből az ízesített sörök is.
Utóbbiakból a Just Drinks tudósítása szerint 4,6 százalékkal kevesebb fogyott tavaly, mint 2023-ban, és a teljes söreladások 4,7 százalékát tették ki, ami 384,8 millió liter jelent.
Érdekes egyébként, hogy a lefelé tartó fogyasztói trend ellenére egyre több a sörfőzde Németországban, tavaly már 1459 működött Németországban, százzal több, mint tíz éve, viszont 63-mal kevesebb, mint 2019-ben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.