BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Disney perre megy a YouTube-bal: nem vették jó néven, hogy távozott az egyik kulcsemberük

A YouTube leszerződtette a Disney egyik veterán vezetőjét, Justin Connollyt, aki mostantól a platform globális média- és sportkapcsolatait irányítja – a lépés azonban jogi konfliktust szült. A Disney beperelte a Google leányvállalatát, szerződésszegést és tisztességtelen versenyt emlegetve.

Komoly jogi vitához vezetett, hogy a YouTube elcsábította a Disney egyik legfontosabb vezetőjét: Justin Connolly, aki több mint két évtizedet dolgozott a Disney és az ESPN kötelékében, mostantól a Google tulajdonában lévő YouTube globális média- és sportkapcsolataiért felelős vezetőjeként folytatja pályafutását. A Disney szerint viszont Connolly ezzel szerződésszegést követett el.

A Disney perre megy a YouTube-bal: nem vették jó néven, hogy távozott az egyik kulcsemberük
A Disney perre megy a YouTube-bal: nem vették jó néven, hogy távozott az egyik kulcsemberük / Fotó: Sergei Elagin

A Disney május 23-án keresetet nyújtott be a Los Angeles-i állami bíróságon, melyben azt állítja, hogy Connolly novemberben írt alá egy új, hároméves szerződést, amely csak 2027 márciusában tette volna lehetővé az egyoldalú felmondást. A vállalat a szerződés megszegésére, a szerződéses kapcsolatba való jogellenes beavatkozásra és tisztességtelen versenyre hivatkozva kéri a bíróságtól Connolly kinevezésének felfüggesztését és végleges megakadályozását.

Connolly új pozíciója kiemelkedő jelentőségű: ő lesz a kapocs a YouTube és a hagyományos médiapiac között, különösen a YouTube tévépartnerei, például a kábelcsatornák és a sportligák felé.

Emellett ő felel majd a YouTube gyorsan bővülő élő sporttartalmainak koordinálásáért is. A cég már most az NFL Sunday Ticket kizárólagos otthona, és egy Sao Pauló-i mérkőzést is csak a YouTube-on lehet majd látni szeptemberben.

A YouTube napjainkra messze túllépett a felhasználók által feltöltött videók platformjának szerepén: prémium-streamingszolgáltatásokat, élő televíziót, zenét és podcastokat kínál. A platform 2024-ben 36 milliárd dollár hirdetési bevételt termelt, többet, mint bármelyik amerikai televíziós hálózat vagy streamingszolgáltató – és csaknem annyit, mint a Disney, a Paramount, a Fox és az NBCUniversal hirdetési bevétele együttvéve – írja a Bloomberg.

Connolly távozása érzékenyen érinti a Disney-t, különösen most, hogy a cég új ESPN-streamingszolgáltatást készül elindítani, és hamarosan újratárgyalja élő tévéhálózatainak licencelését épp a YouTube TV-vel. Connolly korábbi szerepében épp ezeket a tárgyalásokat irányította. A YouTube és Connolly egyelőre nem kommentálta a történteket, de az ügy rávilágít arra, hogy a streamingháborúk korában már nemcsak a tartalom számít, hanem az is, ki irányítja a kapcsolatokat.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.