Váratlanul távozik a Disney egyik kulcsembere – jelentős változások jöhetnek
Lemondott a Disney tartalomterjesztésért felelős részlegének elnöke, Justin Connolly. A lemondását váratlanul nyújtotta be, ezzel véget vetve több mint 25 éves karrierjének a Disney-nél. A döntés meglepte az iparági szereplőket is, hiszen Connolly alig pár hónapja írt alá egy új, több évre szóló vezetői szerződést.

Connolly a Disney egyik legnagyobb hatáskörrel rendelkező vezetője volt. Ő irányította a Disney, az ESPN, az ABC, a FX és a National Geographic csatornák globális elosztását – beleértve a hagyományos lineáris televíziózást és a streamingszolgáltatásokat, például a Disney+-t és az ESPN+-t is. Emellett ő tárgyalt a tartalomlicencelési megállapodásokról is, vagyis kulcsszerepe volt abban, hogy a Disney tartalmai milyen platformokon és milyen feltételekkel érhetők el világszerte.
Vezetői befolyása különösen az elmúlt években nőtt meg, amikor a Disney stratégiai prioritásként kezelte a közvetlen fogyasztói elérést (Direct-to-Consumer, DTC). A vállalat egyre inkább a saját streamingplatformjai felé tolta a tartalomterjesztést, így Connolly felelőssége is kibővült: össze kellett hangolnia a hagyományos televíziózásból származó bevételeket az új, digitális előfizetéses modellek fenntartásával és növelésével.
Bár Connolly nem közölte, hogy milyen tervei vannak, az iparági pletykák szerint a YouTube TV lehet a következő állomása
– ez pedig különösen érdekes fejlemény lenne, hiszen a Google tulajdonában lévő platform közvetlen versenytársa a Disney streamingstratégiájának. Más források szerint korábban esélyes volt az ESPN elnöki posztjára is, valamint felmerült a neve az NBC Sports élére való lehetséges átlépésnél. A lemondása pedig igen kényes időszakban történik, amikor is a Disney éppen egy vezérigazgató-váltás kellős közepén van.
Mit jelent ez a Disney számára?
A hirtelen váltás különösen érzékenyen érintheti a Disney-t, mivel a vállalat jelenleg is egy bizonytalan pénzügyi és szerkezeti átalakuláson megy keresztül. A streamingpiac telített, a hagyományos televíziózás bevételei csökkennek, miközben a fogyasztók figyelméért vívott harc élesebb, mint valaha. Connolly stratégiai tudása és kapcsolatrendszere sokat segített a Disney-nek abban, hogy fenntartsa versenyképességét ebben a turbulens időszakban.
A Disney-nek most új vezetőt kell találnia a platformterjesztési osztály élére – olyasvalakit, aki
- nemcsak a médiapiacot ismeri mélyrehatóan,
- hanem képes továbbvinni Connolly örökségét is.
Ez nem pusztán operatív kihívás: a döntés a vállalat jövőbeli stratégiáját is befolyásolhatja, különösen a tartalomértékesítés, az előfizetési modellek és a globális partnerkapcsolatok területén. Connolly távozása egy korszak végét jelentheti a Disney tartalomterjesztési modelljében. Helyette most új prioritások, új arcok következnek – és talán egy új irány.


