A magas eladási ár továbbra is jelentős akadály az elektromos járművek elterjedésében. Az Egyesült Államokban és Európában is csökken a hajlandóság a vezetők között arra, hogy belső égésű motorral hajtott autójukat elektromosra cseréljék. Azaz a nyugati országokban egyre kevesebben váltanának elektromos autókra a Shell felmérése szerint.
A Shell több mint 15 ezer, kínai, amerikai és európai autóvezető körében végzett márciusi felmérése rávilágít az elektromos járművekkel kapcsolatos véleménykülönbségek növekedésére.
A hagyományos meghajtású autók európai tulajdonosainak 43 százaléka szerint az elektromos járművek nem megfizethetők.
A belső égésű motorral hajtott autót használók körében az Egyesült Államokban és Európában is csökkent az érdeklődés az elektromos járműre való áttérésre idén 2024-hez képest, 34 százalékról 31 százalékra, illetve 48 százalékról 41 százalékra.
A vizsgált országok közül egyedül Kínában volt érdemi növekedés: a kizárólag e-autót használó sofőrök aránya 72 százalékról 89 százalékra nőtt.
Világszerte tízből kilencen arról számoltak be, hogy a meglévő után a következő autónak is szívesen választanának elektromos járművet.
Egyre kevesebb EV-tulajdonos érzi a szükségét egy belső égésű motorral működő „tartalékautó” fenntartásának.
Az európai töltési élmény továbbra is elmarad a világ élvonalától: a sofőrök 51 százaléka mondta azt, hogy az elmúlt 12 hónapban javult a nyilvános töltők megbízhatósága, míg Kínában 74 százalék, az Egyesült Államokban pedig 80 százalék.
Sőt, az európai válaszadók csupán 17 százalék gondolta azt, hogy a nyilvános töltés ár-érték arányban megéri – szemben a kínai 69, illetve az amerikai 71 százalékkal.
Összességében az EV-használók kevesebbet aggódnak amiatt, hogy lemerül az autójuk, mint egy évvel ezelőtt, 75 százalékuk szerint pedig javult a nyilvános töltőpontok elérhetősége és választéka.
Az európaiak 78 százaléka szerezte be újonnan az e-autóját, ami visszaesés a tavalyi 82 százalékhoz képest. Ez arra utal, hogy a használtautó-piac tovább bővül, és a megfizethetőség javulásán keresztül egyre több fogyasztó számára válik elérhetővé az elektromos mobilitás – vonta le a következtetést a Shell a közleményében.
A magyar autósok kilógnak a sorból. A Világgazdaság korábban arról számolt be, hogy a Használtautó.hu felmérése szerint májusban jócskán felülmúlta az elektromos és hibrid hajtáslánccal ellátott gépjárművek iránti érdeklődés a tavalyi szintet. Eközben a benzines és dízelautók összesítve még mindig népszerűbbek voltak, ám az érdeklődés maradt a tavalyi szinten.
Több mint egymillió forinttal csökkent a Használtautó.hu-n kínált elektromos gépjárművek átlagára 2024 első negyedévéhez képest, miközben mind a kínálat, mind a kereslet növekszik. Míg éveken át stabilan a BMW i3 volt az ezen hajtáslánc iránt érdeklődők kedvence, idén megtörtént a trónfosztás – és nem meglepő módon egy Tesla vette át a helyét.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.