Három embert letartóztatott, további négyet pedig kihallgatásra idézett be az Egyesült Királyság Pénzügyi Magatartási Hatósága (FCA) abban a nemzetközi vizsgálatban, amelyet a pénzügyi termékeket népszerűsítő influenszerek (finnfluenszerek) kapcsán folytat – közölte a hatóság pénteken a Bloomberggel.
Az FCA 50 figyelmeztetést és hét felszólító levelet adott ki olyan promótereknek, akik engedély nélkül népszerűsítettek pénzügyi termékeket.
„Üzenetünk a pénzügyi influenszereknek világos: felelősségteljesen kell eljárniuk, és csak akkor reklámozhatnak pénzügyi termékeket, ha erre jogosultságuk van – különben következményekkel számolhatnak” – mondta Steve Smart, az FCA végrehajtásért és piaci felügyeletért felelős társigazgatója.
A közlemény szerint az akcióban kilenc szabályozó hatóság vett részt Ausztráliából, Kanadából, Hongkongból, Olaszországból, az Egyesült Arab Emírségekből és az Egyesült Királyságból.
Az FCA az utóbbi években fokozott figyelemmel kíséri a közösségi platformokon terjedő pénzügyi tartalmak növekvő népszerűségét, például az Instagramon és a TikTokon. Tavaly nyáron vádat is emelt több valóságshow-szereplő és influenszer ellen, amiért engedély nélkül reklámozták a devizakereskedelmet – ők ártatlannak vallották magukat, a tárgyalásuk 2027-ben lesz.
A mostani nyomozás részeként az FCA 650 eltávolítási kérelmet nyújtott be közösségimédia-cégekhez. A Meta Platformsnak a kérés teljesítése akár hat hetet is igénybe vehet – mondta áprilisban Lucy Castledine, az FCA lakossági befektetési részlegének igazgatója a brit parlament költségvetési bizottsága előtt.
A bizottság elnöke, Meg Hillier június 2-án levelet írt az amerikai technológiai óriásnak, amelyben magyarázatot kért a késedelmekre.
Influenszer lesz a gyerek, milliókat keres – a szakember sorolja a veszélyeket
A gyerekinfluenszerek világa a kortársak számára vonzó, a szülők számára sokszor ijesztő, a szakemberek az árnyoldalaira hívják fel a figyelmet. A gyerekekre utazó digitális reklámpiac 2025-re várhatóan eléri a 8,24 milliárd dollárt, a gyerekeket leginkább az érdekli, mennyit keres egy influenszer. A gyerekkorú véleményvezérek témái elsősorban a játékok, a divat, a szépségápolás és az életmód. Térnyerésük világszerte kérdéseket vet fel a gyermekkor minőségéről, a játék, a munka, a magánélet, a profit és az online népszerűség közötti határvonal elmosódása kapcsán.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.