Befektetésekkel házaló influenszereket tartóztattak le - Magyarországon is nagy divatja van az ilyen félrevezetésnek
Három embert letartóztatott, további négyet pedig kihallgatásra idézett be az Egyesült Királyság Pénzügyi Magatartási Hatósága (FCA) abban a nemzetközi vizsgálatban, amelyet a pénzügyi termékeket népszerűsítő influenszerek (finnfluenszerek) kapcsán folytat – közölte a hatóság pénteken a Bloomberggel.

Az FCA 50 figyelmeztetést és hét felszólító levelet adott ki olyan promótereknek, akik engedély nélkül népszerűsítettek pénzügyi termékeket.
„Üzenetünk a pénzügyi influenszereknek világos: felelősségteljesen kell eljárniuk, és csak akkor reklámozhatnak pénzügyi termékeket, ha erre jogosultságuk van – különben következményekkel számolhatnak” – mondta Steve Smart, az FCA végrehajtásért és piaci felügyeletért felelős társigazgatója.
A közlemény szerint az akcióban kilenc szabályozó hatóság vett részt Ausztráliából, Kanadából, Hongkongból, Olaszországból, az Egyesült Arab Emírségekből és az Egyesült Királyságból.
Az FCA az utóbbi években fokozott figyelemmel kíséri a közösségi platformokon terjedő pénzügyi tartalmak növekvő népszerűségét, például az Instagramon és a TikTokon. Tavaly nyáron vádat is emelt több valóságshow-szereplő és influenszer ellen, amiért engedély nélkül reklámozták a devizakereskedelmet – ők ártatlannak vallották magukat, a tárgyalásuk 2027-ben lesz.
A mostani nyomozás részeként az FCA 650 eltávolítási kérelmet nyújtott be közösségimédia-cégekhez. A Meta Platformsnak a kérés teljesítése akár hat hetet is igénybe vehet – mondta áprilisban Lucy Castledine, az FCA lakossági befektetési részlegének igazgatója a brit parlament költségvetési bizottsága előtt.
A bizottság elnöke, Meg Hillier június 2-án levelet írt az amerikai technológiai óriásnak, amelyben magyarázatot kért a késedelmekre.
Influenszer lesz a gyerek, milliókat keres – a szakember sorolja a veszélyeket
A gyerekinfluenszerek világa a kortársak számára vonzó, a szülők számára sokszor ijesztő, a szakemberek az árnyoldalaira hívják fel a figyelmet. A gyerekekre utazó digitális reklámpiac 2025-re várhatóan eléri a 8,24 milliárd dollárt, a gyerekeket leginkább az érdekli, mennyit keres egy influenszer. A gyerekkorú véleményvezérek témái elsősorban a játékok, a divat, a szépségápolás és az életmód. Térnyerésük világszerte kérdéseket vet fel a gyermekkor minőségéről, a játék, a munka, a magánélet, a profit és az online népszerűség közötti határvonal elmosódása kapcsán.


