Az oroszok még idén forgalomba állítják az első saját építésű LNG-szállító jégtörőt
A tervek szerint az év második felében forgalomba állítják az első orosz építésű, cseppfolyósított földgázt (LNG) szállító jégtörőt az Arctic LNG 2 megaprojekt kiszolgálására – jelentette be szerdán az ország legnagyobb hajózási társasága, a Szovkomflot.

Az Arctic LNG óriásberuházás az Észak-sarkkörön túl, amelynek 60 százalékban a Novatek a tulajdonosa. Az ukrajnai invázió miatt Oroszország ellen bevezetett szankciók miatt
nincsen elég tanker, amelyik képes lenne áttörni a vastag jégtakarót,
ami megakadályozza az exportot, bár a létesítmény 2023 végén elkezdett üzemelni – emlékeztetett a hírrel kapcsolatban a Reuters.
Az Alekszej Koszigin egykori szovjet miniszterelnökről elnevezett jégtörő tankert az ország legnagyobb hajógyárában, a Vlagyivosztokkal szemben, a Primorszkij körzetben található Bolsoj Kamen városában építette a Zvezda Shipbuilding Complex.
A Koszigin csak az első orosz LNG-szállító jégtörő
A Koszigin tavaly év végén kezdte meg a próbajáratokat, de máris amerikai szankciók alá esik. A végső próbaüzem a hónap végén kezdődik.
„Ha minden vizsgálati paramétert elérünk, akkor jó esély van arra, hogy a hajót az év második felében üzembe helyezzük” – mondta az Interfax orosz hírügynökségnek Igor Tonkovidov, a Szovkomflot vezérigazgatója.

A Novatek orosz energetikai vállalat pedig bejelentette, hogy Zvezda hajógyárban 15 darab Arc7 jégosztályú tartályhajót fognak építeni, amelyek képesek két méter vastag jégen átvágni, hogy az északi-sarkvidéki projektekből származó LNG-t szállítsanak.
A cég összesen 21 ilyen tankerre kötött szerződést,
gyárt ilyen típust a a dél-koreai Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) is.
A Szovkomflot cseppfolyósított gáz, olaj és kőolajtermékek szállítására specializálódott, a világ egyik legnagyobb tartályhajóflotta-üzemeltetője – emlékeztetett az Interfax. Közkézhányada 15,6 százalék, az Orosz Föderáció 82,8 százalékot birtokol belőle.


