BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az oroszok még idén forgalomba állítják az első saját építésű LNG-szállító jégtörőt

A Koszigint máris amerikai szankciók sújtják. Az első LNG-szállító jégtörőt többtucatnyi követi majd.

A tervek szerint az év második felében forgalomba állítják az első orosz építésű, cseppfolyósított földgázt (LNG) szállító jégtörőt az Arctic LNG 2 megaprojekt kiszolgálására – jelentette be szerdán az ország legnagyobb hajózási társasága, a Szovkomflot.

jégtörő
Az Alekszej Kosziginről elnevezett jégtörő névadó ünnepsége / Fotó: AFP

Az Arctic LNG óriásberuházás az Észak-sarkkörön túl, amelynek 60 százalékban a Novatek a tulajdonosa. Az ukrajnai invázió miatt Oroszország ellen bevezetett szankciók miatt

nincsen elég tanker, amelyik képes lenne áttörni a vastag jégtakarót,

ami megakadályozza az exportot, bár a létesítmény 2023 végén elkezdett üzemelni – emlékeztetett a hírrel kapcsolatban a Reuters.

Az Alekszej Koszigin egykori szovjet miniszterelnökről elnevezett jégtörő tankert az ország legnagyobb hajógyárában, a Vlagyivosztokkal szemben, a Primorszkij körzetben található Bolsoj Kamen városában építette a Zvezda Shipbuilding Complex.

A Koszigin csak az első orosz LNG-szállító jégtörő

A Koszigin tavaly év végén kezdte meg a próbajáratokat, de máris amerikai szankciók alá esik. A végső próbaüzem a hónap végén kezdődik.

„Ha minden vizsgálati paramétert elérünk, akkor jó esély van arra, hogy a hajót az év második felében üzembe helyezzük” – mondta az Interfax orosz hírügynökségnek Igor Tonkovidov, a Szovkomflot vezérigazgatója.

FILE PHOTO: The logo of Russian state shipping company Sovcomflot is seen on the multifunctional icebreaking standby vessel "Yevgeny Primakov" moored in central St. Petersburg
A Szovkomflot a világ egyik legnagyobb tankerflotta-üzemeltetője / Fotó: Anton Vaganov / Reuters

A Novatek orosz energetikai vállalat pedig bejelentette, hogy Zvezda hajógyárban 15 darab Arc7 jégosztályú tartályhajót fognak építeni, amelyek képesek két méter vastag jégen átvágni, hogy az északi-sarkvidéki projektekből származó LNG-t szállítsanak. 

A cég összesen 21 ilyen tankerre kötött szerződést,

gyárt ilyen típust a a dél-koreai Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) is.

A Szovkomflot cseppfolyósított gáz, olaj és kőolajtermékek szállítására specializálódott, a világ egyik legnagyobb tartályhajóflotta-üzemeltetője – emlékeztetett az Interfax. Közkézhányada 15,6 százalék, az Orosz Föderáció 82,8 százalékot birtokol belőle.
 

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.