A német Porsche autómárka idén már nyolcadik éve világelső a luxus- és prémiummárka szegmensben – áll a Brand Finance brit piackutató és üzleti tanácsadó vállalat éves jelentésében. Annak ellenére, hogy a Porsche megőrizte listavezető helyét, a márka értéke egy év alatt 4,6 százalékkal, 41,1 milliárd dollárra csökkent.
A Chanel parfümgyártó a második helyre jött föl, miután a márkaértéke 45,4 százalékkal, 37,9 milliárd dollárra emelkedett. Eközben a kézitáskáiról ismert Louis Vuitton a harmadik helyre csúszott le 32,9 milliárd dolláros márkaértékkel, ami 2,1 százalékos emelkedés egy év alatt.
A Hermes továbbra is a negyedik helyen áll (plusz 19,4 százalék, 19,9 milliárd dollár).
A Rolex svájci óragyártó a hetedik helyről az ötödikre jött föl (plusz 36 százalék, 18,8 milliárd dollár).
A Dior megőrizte hatodik helyét (plusz 18 százalék, 17,3 milliárd dollár). A Cartier a nyolcadik helyről a hetedikre (plusz 15,4 százalék, 15,7 milliárd dollár), a Ferrari pedig a kilencedik helyről a nyolcadikra lépett előre (plusz 36,3 százalék, 14,4 milliárd dollár).
Az olasz Gucci ruházati márka az ötödik helyről a kilencedikre csúszott vissza (mínusz 23,6 százalék, 11,4 milliárd dollár).
A top tízest a Guerlain francia parfüm és kozmetikai cég zárta (plusz 23 százalék, 7,7 milliárd dollárral), a tavalyi tizenegyedikről lépett föl egy fokot, letaszítva a Tiffany & Co.-t a 11. helyre.
A Brand Finance 50-es listáján 15 francia (az összes márkaérték 48,7 százaléka), 15 olasz (18,4 százalék), 6 svájci (8,3 százalék), öt brit (3,5 százalék) és négy amerikai (5,8 százalék) vállalat található.
A Porsche az egyetlen német vállalat, de a teljes márkaérték 13 százalékát teszi ki.
A listán szerepel még két japán (23. a SK-II, illetve 45. a Clé de Peau Beauté) és egy spanyol cég (31. a Loewe), az összmárkaérték 1,2 százalékát, illetve 0,6 százalékát adják.
Az 50-es rangsorban egy kínai cég is szerepel, a 35. a Shangri-La szállodalánc két hellyel lejjebb került, mint egy éve, márkaértéke 23 százalékkal, 1,5 milliárd dollárra csökkent, és az összes márkaérték 0,5 százalékát képviseli.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.