Visszaesésről számolt be az egyik legismertebb német autógyártó. A Porsche AG globális kiszállításai 8 százalékkal estek vissza 2025 első negyedévében, mivel a Kínában és Németországban tapasztalt meredek visszaesést nem tudta kompenzálni az Amerikai Egyesült Államokban elért növekedés.
A Bloomberg adatai szerint Kínában az eladások 42 százalékkal zuhantak, amit 9471 értékesített autót jelent, Németországban pedig 34 százalékkal csökkent a vásárlások száma az év első három hónapjában.
Más európai autógyártókhoz hasonlóan a Porsche is egyre nagyobb nyomás alatt van Kínában a hazai márkák jelentős előretörése miatt, amelyek gyorsan teret hódítanak a prémium- és az elektromos járművek szegmensében egyaránt. A Porsche csökkenti a dolgozói létszámot, és átalakítja igazgatótanácsát, miközben megpróbál megbirkózni a kínai eladások csökkenésével és az elektromos járművek iránti alacsony kereslettel Európában és a tengerentúlon egyaránt.
Az észak-amerikai piacon ennek ellenére jól muzsikál a német gyártó, a kiszállításai ugyanis 37 százalékkal nőttek az idei első negyedévben. A nyereség azonban még Donald Trump amerikai elnök 25 százalékos autópiaci vámjainak bevezetése előtt realizálódott, és az importköltségek emelkedésével nehéz lesz fenntartani. A Porsche ugyanis nem rendelkezik amerikai gyártóüzemekkel, emiatt az egyike azoknak az autógyártóknak, amelyeket a legsúlyosabban érintenek az új vámok.
Hazai pályán gyengén kezdte az évet a gyártó, mivel a németországi eladások csökkenése miatt a teljes európai piacon 10 százalékos visszaesést ért el. A gyenge eredményhez az is hozzájárult, hogy a Porsche leállította az Európai Unió kiberbiztonsági előírásainak nem megfelelő modellek, köztük a 718-as és a népszerű Macan SUV gyártását.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.