Rükvercbe kapcsolt a Porsche: gyengélkedik a német óriás – nem jók a kilátások
Visszaesésről számolt be az egyik legismertebb német autógyártó. A Porsche AG globális kiszállításai 8 százalékkal estek vissza 2025 első negyedévében, mivel a Kínában és Németországban tapasztalt meredek visszaesést nem tudta kompenzálni az Amerikai Egyesült Államokban elért növekedés.

A Bloomberg adatai szerint Kínában az eladások 42 százalékkal zuhantak, amit 9471 értékesített autót jelent, Németországban pedig 34 százalékkal csökkent a vásárlások száma az év első három hónapjában.
Más európai autógyártókhoz hasonlóan a Porsche is egyre nagyobb nyomás alatt van Kínában a hazai márkák jelentős előretörése miatt, amelyek gyorsan teret hódítanak a prémium- és az elektromos járművek szegmensében egyaránt. A Porsche csökkenti a dolgozói létszámot, és átalakítja igazgatótanácsát, miközben megpróbál megbirkózni a kínai eladások csökkenésével és az elektromos járművek iránti alacsony kereslettel Európában és a tengerentúlon egyaránt.
A Porsche számára hatalmas mélyütés a 25 százalékos vám
Az észak-amerikai piacon ennek ellenére jól muzsikál a német gyártó, a kiszállításai ugyanis 37 százalékkal nőttek az idei első negyedévben. A nyereség azonban még Donald Trump amerikai elnök 25 százalékos autópiaci vámjainak bevezetése előtt realizálódott, és az importköltségek emelkedésével nehéz lesz fenntartani. A Porsche ugyanis nem rendelkezik amerikai gyártóüzemekkel, emiatt az egyike azoknak az autógyártóknak, amelyeket a legsúlyosabban érintenek az új vámok.
Hazai pályán gyengén kezdte az évet a gyártó, mivel a németországi eladások csökkenése miatt a teljes európai piacon 10 százalékos visszaesést ért el. A gyenge eredményhez az is hozzájárult, hogy a Porsche leállította az Európai Unió kiberbiztonsági előírásainak nem megfelelő modellek, köztük a 718-as és a népszerű Macan SUV gyártását.



