BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Shein bődületes iramot diktálna a divatkereskedelemben

A Shein a tízszeresére növelné az indiai beszállítóinak számát egy éven belül, a termékeket külföldön is értékesítené. A Shein és az indiai Reliance nagyszabású projektbe kezdtek, céljuk a globális piac meghódítása.

A divatkereskedő Shein és partnere, a Reliance Retail, gyors ütemben bővítik indiai beszállítói hálózatukat. Céljuk, hogy 6–12 hónapon belül az Indiában gyártott Shein márkás ruháikat exportálhassák – tudta meg a Reuters több forrásból.

A Shein és az indiai Reliance nagyszabású projektbe kezdtek, céljuk a globális piac meghódítása Madrid,,Spain,-,February,23,,2023:,Logo,Of,Fast,Fashion
A Shein és az indiai Reliance nagyszabású projektbe kezdtek, céljuk a globális piac meghódítása / Fotó: Kaspars Grinvalds

A Shein licencelte a márkanevét Indiában

A vállalat 2018-ban indult el Indiában, de ott 2020-ban betiltották. A Shein tavaly februárban tért vissza egy licencmegállapodással, a Reliance Industries egyik leányvállalatán keresztül, amely elindította a SheinIndia.in webáruházat. Ezen az oldalon helyi gyártók termékeit árulják, ellentétben más Shein-oldalakkal, amelyek főként kínai árukra épülnek.

A Reliance vezetője Ázsia leggazdagabb embere, Mukesh Ambani.

A vállalatnak jelenleg 150 indiai beszállítója van, amit 1 000-re tornászna fel, a termékeket pedig hazai és külföldi piacra egyaránt értékesítené.

A Shein közleménye szerint indiai működését a Reliance irányítja, beleértve a gyártást, az ellátási láncot, az értékesítést és az üzemeltetést is.

A Shein és a Reliance indiai jelenléte

A Shein India appot eddig 2,7 millióan töltötték le, havi átlagos növekedése 120 százalék volt a Sensor Tower adatai szerint.

A Reliance azon dolgozik, hogy a beszállítókkal közösen olcsóbban tudja legyártani a Shein globális sikermodelljeit. A Shein gyártási modelljét követve akár már 100 darabos mintarendeléseket is indítanak, és csak a népszerű termékek gyártását bővítik.

A Reliance vezetői a közelmúltban Kínába is ellátogattak, hogy tanulmányozzák a Shein adatvezérelt dizájnfolyamatait és digitális marketingstratégiáit. 

A vállalat tervei közt szerepel, hogy új beszállítókkal együttműködve fejleszti a szintetikus szálas szövetek gyártását is, valamint gépeket importál, és beruházásokkal segíti a partnerek fejlődését, hogy a Shein–Reliance együttműködés globálissá válhasson.

A Shein a gyors divat (fast fashion) egyik meghatározó szereplője, éves bevétele meghaladja a 30 milliárd dollárt. Termékeinek többsége Kínában készül, de gyárt Törökországban és Brazíliában is. A kínai alapítású, szingapúri székhelyű e-kereskedelmi vállalat olcsó ruházati termékeket árul, amelyeket főként kínai beszállítóktól szállítanak a világ 150 országába. Legnagyobb piaca az Egyesült Államok.

Donald Trump vámháborúja betett a Temunak és Sheinnek – a vállalatok azonban már találtak egy kiskaput

Jelentősen kevesebb amerikai használja az olcsó e-kereskedelmi óriások applikációit. A Temu és a Shein felhasználóinak száma a felével, illetve a negyedével esett vissza azóta, hogy Donald Trump amerikai elnök elindította a vámháborút: brutálisan magas vámot vetett ki a kínai importokra és bezárta az úgynevezett de minimis kiskaput.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.