A Shein bődületes iramot diktálna a divatkereskedelemben
A divatkereskedő Shein és partnere, a Reliance Retail, gyors ütemben bővítik indiai beszállítói hálózatukat. Céljuk, hogy 6–12 hónapon belül az Indiában gyártott Shein márkás ruháikat exportálhassák – tudta meg a Reuters több forrásból.

A Shein licencelte a márkanevét Indiában
A vállalat 2018-ban indult el Indiában, de ott 2020-ban betiltották. A Shein tavaly februárban tért vissza egy licencmegállapodással, a Reliance Industries egyik leányvállalatán keresztül, amely elindította a SheinIndia.in webáruházat. Ezen az oldalon helyi gyártók termékeit árulják, ellentétben más Shein-oldalakkal, amelyek főként kínai árukra épülnek.
A Reliance vezetője Ázsia leggazdagabb embere, Mukesh Ambani.
A vállalatnak jelenleg 150 indiai beszállítója van, amit 1 000-re tornászna fel, a termékeket pedig hazai és külföldi piacra egyaránt értékesítené.
A Shein közleménye szerint indiai működését a Reliance irányítja, beleértve a gyártást, az ellátási láncot, az értékesítést és az üzemeltetést is.
A Shein és a Reliance indiai jelenléte
A Shein India appot eddig 2,7 millióan töltötték le, havi átlagos növekedése 120 százalék volt a Sensor Tower adatai szerint.
A Reliance azon dolgozik, hogy a beszállítókkal közösen olcsóbban tudja legyártani a Shein globális sikermodelljeit. A Shein gyártási modelljét követve akár már 100 darabos mintarendeléseket is indítanak, és csak a népszerű termékek gyártását bővítik.
A Reliance vezetői a közelmúltban Kínába is ellátogattak, hogy tanulmányozzák a Shein adatvezérelt dizájnfolyamatait és digitális marketingstratégiáit.
A vállalat tervei közt szerepel, hogy új beszállítókkal együttműködve fejleszti a szintetikus szálas szövetek gyártását is, valamint gépeket importál, és beruházásokkal segíti a partnerek fejlődését, hogy a Shein–Reliance együttműködés globálissá válhasson.
A Shein a gyors divat (fast fashion) egyik meghatározó szereplője, éves bevétele meghaladja a 30 milliárd dollárt. Termékeinek többsége Kínában készül, de gyárt Törökországban és Brazíliában is. A kínai alapítású, szingapúri székhelyű e-kereskedelmi vállalat olcsó ruházati termékeket árul, amelyeket főként kínai beszállítóktól szállítanak a világ 150 országába. Legnagyobb piaca az Egyesült Államok.
Donald Trump vámháborúja betett a Temunak és Sheinnek – a vállalatok azonban már találtak egy kiskaput
Jelentősen kevesebb amerikai használja az olcsó e-kereskedelmi óriások applikációit. A Temu és a Shein felhasználóinak száma a felével, illetve a negyedével esett vissza azóta, hogy Donald Trump amerikai elnök elindította a vámháborút: brutálisan magas vámot vetett ki a kínai importokra és bezárta az úgynevezett de minimis kiskaput.


