BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Shein bődületes iramot diktálna a divatkereskedelemben

A Shein a tízszeresére növelné az indiai beszállítóinak számát egy éven belül, a termékeket külföldön is értékesítené. A Shein és az indiai Reliance nagyszabású projektbe kezdtek, céljuk a globális piac meghódítása.

A divatkereskedő Shein és partnere, a Reliance Retail, gyors ütemben bővítik indiai beszállítói hálózatukat. Céljuk, hogy 6–12 hónapon belül az Indiában gyártott Shein márkás ruháikat exportálhassák – tudta meg a Reuters több forrásból.

A Shein és az indiai Reliance nagyszabású projektbe kezdtek, céljuk a globális piac meghódítása Madrid,,Spain,-,February,23,,2023:,Logo,Of,Fast,Fashion
A Shein és az indiai Reliance nagyszabású projektbe kezdtek, céljuk a globális piac meghódítása / Fotó: Kaspars Grinvalds

A Shein licencelte a márkanevét Indiában

A vállalat 2018-ban indult el Indiában, de ott 2020-ban betiltották. A Shein tavaly februárban tért vissza egy licencmegállapodással, a Reliance Industries egyik leányvállalatán keresztül, amely elindította a SheinIndia.in webáruházat. Ezen az oldalon helyi gyártók termékeit árulják, ellentétben más Shein-oldalakkal, amelyek főként kínai árukra épülnek.

A Reliance vezetője Ázsia leggazdagabb embere, Mukesh Ambani.

A vállalatnak jelenleg 150 indiai beszállítója van, amit 1 000-re tornászna fel, a termékeket pedig hazai és külföldi piacra egyaránt értékesítené.

A Shein közleménye szerint indiai működését a Reliance irányítja, beleértve a gyártást, az ellátási láncot, az értékesítést és az üzemeltetést is.

A Shein és a Reliance indiai jelenléte

A Shein India appot eddig 2,7 millióan töltötték le, havi átlagos növekedése 120 százalék volt a Sensor Tower adatai szerint.

A Reliance azon dolgozik, hogy a beszállítókkal közösen olcsóbban tudja legyártani a Shein globális sikermodelljeit. A Shein gyártási modelljét követve akár már 100 darabos mintarendeléseket is indítanak, és csak a népszerű termékek gyártását bővítik.

A Reliance vezetői a közelmúltban Kínába is ellátogattak, hogy tanulmányozzák a Shein adatvezérelt dizájnfolyamatait és digitális marketingstratégiáit. 

A vállalat tervei közt szerepel, hogy új beszállítókkal együttműködve fejleszti a szintetikus szálas szövetek gyártását is, valamint gépeket importál, és beruházásokkal segíti a partnerek fejlődését, hogy a Shein–Reliance együttműködés globálissá válhasson.

A Shein a gyors divat (fast fashion) egyik meghatározó szereplője, éves bevétele meghaladja a 30 milliárd dollárt. Termékeinek többsége Kínában készül, de gyárt Törökországban és Brazíliában is. A kínai alapítású, szingapúri székhelyű e-kereskedelmi vállalat olcsó ruházati termékeket árul, amelyeket főként kínai beszállítóktól szállítanak a világ 150 országába. Legnagyobb piaca az Egyesült Államok.

Donald Trump vámháborúja betett a Temunak és Sheinnek – a vállalatok azonban már találtak egy kiskaput

Jelentősen kevesebb amerikai használja az olcsó e-kereskedelmi óriások applikációit. A Temu és a Shein felhasználóinak száma a felével, illetve a negyedével esett vissza azóta, hogy Donald Trump amerikai elnök elindította a vámháborút: brutálisan magas vámot vetett ki a kínai importokra és bezárta az úgynevezett de minimis kiskaput.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.