Kínos eset történt a Xiaomi legújabb autójával, a YU7 Max változatával egy tesztvezetés során, ahol az autó fékje füstölni kezdett és lángra kapott. A Dongchedi online használtautó-vásártér által szervezett tesztvezetésen a nagy teljesítményű elektromos autó nem hétköznapi körülmények között közlekedett, hanem egy versenypályán rótta a köröket, miközben a regeneratív fékezés sem volt bekapcsolva, tehát a fékezésekkor a teljes feladat a hagyományos rendszerre hárult.
A Car News China összefoglalója szerint a fékek 619 fokra melegedtek fel, de a sofőr ki tudott állni a leállósávba, megelőzve a további problémákat. A Xiaomi egy online kérdés-válasz fórumon arról írt, hogy a fék kigyulladását a fékbetétekben található szerves anyagok túlmelegedése okozta, ám a cég hangsúlyozta, hogy a lángok ellenére a fékek működőképesek maradtak.
A 2,3 tonnás elektromos SUV-ot hajtó két motor összesen közel 700 lóerős teljesítményre képes, így nem csoda, hogy agresszív vezetési stílus mellett a fékek túlmelegedhetnek. A Xiaomi figyelmeztetett is, hogy az autó a gyári beállítások mellett nem való versenypályára.
Az autó a fékek alkatrészeinek cseréjével felkészíthető a versenypályára.
Az eset azonban rávilágít az elektromos autók tervezésének kihívásaira, hiszen a legtöbb ilyen jármű fékrendszere a hétköznapi használatot veszi alapul, így a fékek is 400 fokos hőmérséklet alatt működnek jól, ám efölött már csökken a teljesítmény. Ez a mindennapi körülmények között nem jelent problémát, ám a versenypályákon vagy a hegyi utakon már gondot okozhat. Aki ilyen körülmények között szeretne vezetni, annak ajánlott a fékrendszeren különböző fejlesztéseket végrehajtania, a 650-700 fokot is bíró fékbetétektől a magas forráspontú fékfolyadékig.
A kínos eset aligha fogja vissza a Xiaomi eladásait a közeljövőben, hiszen a YU7 iránt óriási az érdeklődés, az indítás után egy óra alatt 289 ezer rendelés futott be, míg az első 18 óra alatt 240 ezer rendelést véglegesítettek is. Ez azt jelenti, hogy a Xiaomi gyárainak kapacitása 2027 elejéig foglalt. A cég pekingi gyára két lépcsőben épült meg, az első 2024 márciusa óta üzemel, míg a második fázis a jövő hónapban kezdi meg a termelést. Bár mind a két üzem évi 150 ezer autó gyártására képes,
a Xiaomi korábbi modelljére, a SU7-re is közel egy évet kell várniuk a vásárlóknak, ha a Pro változatot rendelik.
A cég már a gyár harmadik üzeméhez is megvette a földet, ám az építkezés menetrendje még nem ismert. Mindenesetre a Xiaomi azt is közölte, hogy a véglegesített rendelések nem ruházhatók át, hogy megelőzhető legyen a korlátozott kínálat melletti nyerészkedés.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.