A globális gyorsétterempiacon hatalmas pénzek mozognak, de nem minden szereplő részesedik egyformán a tortából – írta az Origo.
Az élmezőny legalján – legalábbis bevétel szempontjából – a Burger King áll. Bár a márkát szinte mindenki ismeri, és több mint 19 ezer üzlettel van jelen a világon, a központi bevétele mindössze 2 milliárd dollár körül mozog évente. Ennek oka, hogy
a cég elsősorban franchise-partnerekre épít, így a teljes forgalom java nem közvetlenül a központnál csapódik le.
Egy szinttel feljebb a Taco Bell következik, amely már 12 milliárd dollár körüli bevételt termel évente. A mexikói ihletésű gyorséttermekre specializálódott lánc az utóbbi években egyre népszerűbb, különösen a fiatalabb fogyasztók körében. A burritók, tacók és nachók globális sikert arattak, így a lánc egyre több új piacon jelenik meg.
A csak az Egyesült Államokban működő Chick-fil-A már évi 18 milliárd dolláros forgalmat tudhat magáénak – ráadásul úgy, hogy vasárnap zárva tart. Ez a teljesítmény kiemelkedő, különösen annak fényében, hogy az üzletek száma még a nagyobb láncokhoz képest is alacsony. A vállalat híres
– sokak szerint ez az egyik legjobban menedzselt gyorsétterem a világon.
A teljes cikket ide kattintva olvashatja el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.