A globális gyorséttermi iparban jókora átrendeződés történt az elmúlt években: a kínai Mixue Ice Cream and Tea lánc megelőzte a McDonald’sot, és a világ legnagyobb gyorsétterem-hálózatává vált. A Mixue több mint 45 ezer üzlettel rendelkezik Ázsiában és Ausztráliában, míg a McDonald’s körülbelül 43 ezerrel, a Starbucks pedig 40 576 egységgel működik világszerte.
A Mixue sikerének egyik kulcsa a megfizethető árú termékkínálat. Az üzletekben kapható fagylaltok és italok átlagosan 83 centbe kerülnek, ami különösen vonzó a gazdasági nehézségekkel küzdő fogyasztók számára.
A Mixue 2023-ban a hongkongi tőzsdére lépett, ahol több mint 400 millió dollárt gyűjtött, és piaci értéke meghaladta a 10 milliárd dollárt.
A Mixue üzleti modellje a franchise-partnerekre épül, akik számára a vállalat kedvezményes áron biztosítja a szükséges alapanyagokat és berendezéseket. Ez lehetővé teszi, hogy az üzletek alacsonyabb árakat kínáljanak a fogyasztóknak. A cég emellett a kisebb kínai városokban is terjeszkedett, ahol a verseny kevésbé intenzív, és így gyors növekedést érhetett el – írja a The Sun.
A Mixue népszerűségét növeli a könnyen felismerhető Snow King kabalafigura és a fülbemászó reklámzene, amelyek hozzájárultak a márka kulturális ikonná válásához Kínában. Bár a vállalat globális terjeszkedést tervez,
egyelőre nincs hír az Egyesült Államok piacára való belépésről.
Ez a változás is rávilágít arra, hogy a gyorséttermi iparban a fogyasztói igények és preferenciák folyamatosan változnak, és a vállalatoknak alkalmazkodniuk kell ezekhez a trendekhez a siker érdekében.
Megnyitották Hatvanban a legújabb hazai McDonald’s éttermet. A vállalat igazán aktív évet tudhat maga mögött, öt új étterem nyitása mellett (Esztergom, Maglód, Allee bevásárlóközpont, Mátészalka és most a hatvani Bibó István utcai) a Nyugati pályaudvarnál található ikonikus étterem újranyitásával az összes hazai egység felújítását célul kitűző projektet is sikeresen zárták.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.