BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Streamelni tudni kell – szárnyal a Netflix: reklám- és technológiai forradalom jellemzi eddig az évet

A Netflix 2025 első félévében bevételi és profitrekordot döntött, miközben új szintre emelte hirdetési és élő közvetítési stratégiáját. A cég saját reklámtechnológiai platformot vezetett be világszerte, és története első generatív MI-alapú jelenetét is képernyőre vitte. A tartalmi kínálat továbbra is globális szinten erős, a streamingóriás pedig már a játék- és sportpiac felé is komolyan nyit.

A Netflix 2025 első két negyedévében a várakozásokat felülmúló eredményeket közölt: a második negyedéves bevételek éves szinten 16 százalékkal nőttek, elérve a 11,08 milliárd dollárt, míg a részvényenkénti eredmény 7,19 dollár lett – szintén jobb az elemzői várakozásoknál. A cég éves árbevételi előrejelzését is emelte: most 44,8 és 45,2 milliárd dollár közé várja, az eredeti 43,5–44,5 milliárd dolláros sáv helyett.

Streamelni tudni kell – szárnyal a Netflix: reklám- és technológiai forradalom jellemzi eddig az évet
Streamelni tudni kell – szárnyal a Netflix: reklám- és technológiai forradalom jellemzi eddig az évet / Fotó: izzuanroslan

A januári globális áremelések után a Netflix tovább erősödött, miközben nem tapasztaltak jelentős lemorzsolódást vagy csomagváltást. A visszatartási arány stabil maradt, és az előfizetői összetételben sem volt elmozdulás. A vállalat már nem közöl negyedéves előfizetőszámokat, a hangsúlyt bevételre és működési eredményre helyezi át.

Áprilisban a Netflix elindította saját fejlesztésű reklámtechnológiai platformját, a Netflix Ad Suite-öt, amelyet azóta világszerte bevezettek. A hirdetők pozitívan reagáltak: a vásárlás egyszerűbbé vált, nőtt az automatizált reklámvásárlások aránya, és a metrikák is kedvezőek. 

A hirdetési üzletág idén várhatóan megduplázza éves bevételét, 

ami már most meghaladja az év eleji előrejelzéseket.

Erős tartalmi kínálat: globális húzócímek és lokális partnerségek

A második félév tartalmi kínálata kiemelkedően erős: megjelent a Squid Game 3. évada, a Wednesday és a Stranger Things folytatásai, valamint a Happy Gilmore 2 és egy új Tőrbe ejtve film is. 2026-ban folytatódik a bővülés: új filmek érkeznek Greta Gerwigtől (Narnia), Ben Afflecktől (The Rip) és visszatér az Enola Holmes is. A Netflix szerint az egyes címek önmagukban maximum 1 százalékot mozdítanak az össznézettségen, így 

a siker záloga a folyamatos és széles körű kínálat.

A cég új típusú partnerséget is kötött: a francia TF1 csatornával együttműködve bővítik a helyi, franciául készülő tartalmak számát. Ez a modell – a Netflix szerint – akár más országokban is megismételhető lehet.

A Netflix egyre aktívabb az élő események piacán: a Canelo vs. Crawford bokszmeccs, a WWE hetente jelentkező műsorai és a karácsonyi NFL dupla mérkőzése (pl. Dallas vs. Washington) mind részei ennek. A vállalat szerint ezek pozitív hatással vannak az előfizetésekre és a márka ismertségére. A technológiai háttér is fejlődik: júliusban két élő eseményt közvetítettek párhuzamosan világszinten. A Netflix aktívan használ generatív mesterséges intelligenciát a látványtervezés és utómunka során. 

Az eternauta sorozat egyik jelenetét MI-alapú eszközökkel tízszer gyorsabban készítették el, mint hagyományos módszerekkel 

– ez volt az első GenAI-alapú végleges jelenet egy Netflix-produkcióban. A játékpiacon is komoly terveik vannak: a Squid Game: Unleashed és a GTA-val való együttműködés sikere után saját fejlesztések és licencelt címek kombinációját tervezik. A monetizációs modell még nem változik, de a jövőben ez is felmerülhet.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.