
Főnixként támadt fel a török turizmus: az idei év még sikeresebb lehet – a magyarok is imádják
A török Riviéra az elmúlt években felértékelődött az európai utazók szemében. A forint és az euró árfolyama a török lírához képest kedvező, ami komoly versenyelőnyt jelent a török szolgáltatóknak.

Egy négy- vagy ötcsillagos all inclusive nyaralás sok esetben 30-40 százalékkal olcsóbb, mint a görög, spanyol vagy olasz alternatívák, miközben a szolgáltatások színvonala nem marad el nyugat-európai versenytársaiétól. A szállodaláncok és utazásszervezők komoly hangsúlyt fektetnek a családbarát ajánlatokra, a magas színvonalú vendéglátásra és a biztonságos környezetre. Mindez együtt vált vonzóvá a közép-európai turisták, köztük a magyarok számára is.
A magyarok mellett másokat is vonz a Riviéra
A török statisztikai hivatal adatai szerint 2024-ben 7 millió német turista választotta Törökországot, amivel Németország a legnagyobb küldőpiac lett. A második helyen Oroszország állt, több mint 5,2 millió fővel, míg az Egyesült Királyságból 3,8 millió utazó érkezett.
töltötte nyaralását a török tengerparton. A török külügyminisztérium adatai szerint
összesen 252 ezer magyar látogatott az országba tavaly.

Nagyban húzza a török gazdaságot a turizmus
Törökország turisztikai bevételei 8,3 százalékkal, 61,1 milliárd dollárra nőttek 2024-ben, a Török Statisztikai Hivatal adatai szerint.
Az országnak az európai, közel-keleti és közép-ázsiai piacok maradtak a fő küldő térségek, miközben a feltörekvő piacokról is jelentős növekedést regisztráltak. A látogatók száma az Egyesült Államokból 8,1 százalékkal, Kínából 65,1 százalékkal, Indiából 20,7 százalékkal emelkedett, de továbbra is Oroszországból, Németországból és az Egyesült Királyságból érkeztek a legtöbben.
A turisztikai ágazat bevételei 2023-ban 56,44 milliárd dollárt tettek ki. A hivatalos adatok szerint a tavalyi negyedik negyedévben a turisztikai bevételek 14,5 százalékkal, 13,79 milliárd dollárra emelkedtek. A török Riviéra mellett
- Isztambul,
- Kappadókia
- és Antalya
is dinamikusan növekvő desztinációk.
Törökország mára nemcsak népszerű nyaralóhely, hanem globális turisztikai márka lett. Az árérzékenységre építő, mégis minőségi szolgáltatásokat nyújtó koncepció jól működik, különösen a közép-európai utazók körében. A török turizmus sikere azt is megmutatja, hogyan válhat egy ország versenyképes célponttá tudatos marketinggel, kiszámítható árakkal és folyamatos fejlesztésekkel.




