A török Riviéra az elmúlt években felértékelődött az európai utazók szemében. A forint és az euró árfolyama a török lírához képest kedvező, ami komoly versenyelőnyt jelent a török szolgáltatóknak.
Egy négy- vagy ötcsillagos all inclusive nyaralás sok esetben 30-40 százalékkal olcsóbb, mint a görög, spanyol vagy olasz alternatívák, miközben a szolgáltatások színvonala nem marad el nyugat-európai versenytársaiétól. A szállodaláncok és utazásszervezők komoly hangsúlyt fektetnek a családbarát ajánlatokra, a magas színvonalú vendéglátásra és a biztonságos környezetre. Mindez együtt vált vonzóvá a közép-európai turisták, köztük a magyarok számára is.
A török statisztikai hivatal adatai szerint 2024-ben 7 millió német turista választotta Törökországot, amivel Németország a legnagyobb küldőpiac lett. A második helyen Oroszország állt, több mint 5,2 millió fővel, míg az Egyesült Királyságból 3,8 millió utazó érkezett.
töltötte nyaralását a török tengerparton. A török külügyminisztérium adatai szerint
összesen 252 ezer magyar látogatott az országba tavaly.
Törökország turisztikai bevételei 8,3 százalékkal, 61,1 milliárd dollárra nőttek 2024-ben, a Török Statisztikai Hivatal adatai szerint.
Az országnak az európai, közel-keleti és közép-ázsiai piacok maradtak a fő küldő térségek, miközben a feltörekvő piacokról is jelentős növekedést regisztráltak. A látogatók száma az Egyesült Államokból 8,1 százalékkal, Kínából 65,1 százalékkal, Indiából 20,7 százalékkal emelkedett, de továbbra is Oroszországból, Németországból és az Egyesült Királyságból érkeztek a legtöbben.
A turisztikai ágazat bevételei 2023-ban 56,44 milliárd dollárt tettek ki. A hivatalos adatok szerint a tavalyi negyedik negyedévben a turisztikai bevételek 14,5 százalékkal, 13,79 milliárd dollárra emelkedtek. A török Riviéra mellett
is dinamikusan növekvő desztinációk.
Törökország mára nemcsak népszerű nyaralóhely, hanem globális turisztikai márka lett. Az árérzékenységre építő, mégis minőségi szolgáltatásokat nyújtó koncepció jól működik, különösen a közép-európai utazók körében. A török turizmus sikere azt is megmutatja, hogyan válhat egy ország versenyképes célponttá tudatos marketinggel, kiszámítható árakkal és folyamatos fejlesztésekkel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.