Az Expedia és a Lastminute.com több más utazási irodához hasonlóan vállalta, hogy jobban tájékoztatja a fogyasztókat jogaikról, és biztosítja, hogy légi járatok törlése esetén ügyfeleik 14 napon belül visszakapják a jegy árát – közölte az Európai Bizottság csütörtökön.
A testület csütörtöki közleménye szerint az Expedia és a Lastminute.com a visszatérítést hét napon belül utalja át a törölt járatok esetén a fogyasztóknak, és a visszaszámlálás akkor indul, amikor az online utazási irodák megkapták a jegy árát a légitársaságtól.
Ez azt jelenti, hogy a fogyasztóknak legfeljebb 14 napon belül vissza kell kapniuk a pénzüket.
Mindemellett a két online utazási iroda azt is vállalta, hogy elérhetőségeiket, például a telefonszámukat és e-mail-címüket honlapjuk ügyfélszolgálati rovatában könnyen elérhetővé teszik. Azt is vállalták továbbá, hogy egyértelműbben tájékoztatnak szolgáltatásaikról, és könnyen érthető módon és azonnal tájékoztatják a légi utasokat jogaikról azokban az esetekben, amikor a légitársaság törli járatait.
A jövőben a fogyasztók arról is tájékoztatást kapnak, hogy a légitársaságok közvetítői által kínált egyes szolgáltatások milyen következményekkel járhatnak az utasjogokra nézve az érintett járat fennakadása esetén. Ilyen eset például, ha az utazásnak csak az egyik szakaszát törlik.
A vállalások többségét a Lastminute.com szeptember elsejéig teljes mértékben végrehajtja, míg az Expedia azt közölte, hogy intézkedéseit mielőbb összhangba hozza az említett vállalásokkal.
Ezt megelőzően az eDreams ODIGEO, az Etraveli Group és a Kiwi.com fogadta el a felsorolt fogyasztóvédelmi kötelezettségvállalásokat, így már öt nagy online utazási iroda teljesíti őket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.