Döntött a Magyarországon is működő nagy boltlánc: nem lesz többé házhoz szállítás – erre jobb felkészülniük a vásárlóknak
A Penny Németországban megszünteti az online élelmiszer-házhozszállítási szolgáltatását, mivel a vásárlók érdeklődése visszaesett a koronavírus-járvány lecsengése után. A németországi Penny a fizikai boltokra koncentrál a jövőben.

A német élelmiszer-kiskereskedelemben az online értékesítés aránya 2024-ben mindössze 3 százalék körül alakult, így érthető a cég döntése. A vállalat egyben megszüntette a szolgáltatást nyújtó partnerrel, a Wolttal történő együttműködést a nyugat-európai országban.
A Penny online házhoz szállítása több országban is elérhető, Magyarországon több mint 40 településen vehető igénybe a Foodora közreműködésével, míg Csehországban a Wolttal együttműködve több városban működik. Emellett lehetőség van online rendelésre Olaszországban, Romániában és Ausztriában.
A német sajtóban megjelent hírek nem szóltak arról, hogy a cég más országban is hasonló lépésre készülne, ám, tekintettel arra, hogy mégiscsak kvázi az anyacég hozta meg a döntést, bőven benne lehet a pakliban, hogy további piacokon, amelyeknél hasonló a tendencia, ugyancsak a házhoz szállítás megszüntetéséről határoznak majd a jövőben.
Újratervezés előtt a MediaMarkt: fordulóponthoz érkezett Európa műszaki óriása – itt a kínai kérő
Kínai vevő tűnt fel a MediaMarkt anyavállalata körül: a JD.com előrehaladott tárgyalásokat folytat a Ceconomy megvásárlásáról. Bár a hír felkavarta az állóvizet, a valódi kérdés az, milyen állapotban van ma az egyik legismertebb európai elektronikai lánc, és vajon miért lehet vonzó célpont egy keleti technológiai óriás számára.


