Csúcstámadásra készülhet a Lidl
A Lidl német diszkontlánc piaci részesedése az élelmiszer jellegű kiskereskedelmi láncok sorában a július 13-át megelőző 52 hétben elérte a 7,7 százalékot, amivel ha csekély mértékben is, de megelőzte a Morrisonst, melynek részesedése a vizsgált időszakban 7,6 százalék volt – írja az Origo brit sajtóéresülésekre hivatkozva. Ez az eredmény egyúttal azt jelenti, hogy tovább folytatódik a már több mint egy évtizede zajló piaci átrendeződés, melyet a német hátterű diszkontláncok brit piacon való megjelenése indított el.

Az Aldi és a Lidl is egyre esélyesebb kihívó
A két német hátterű diszkontlánc, a Lidl és az Aldi évről komoly kihívójává vált a brit kiskereskedelmi piacot hagyományosan uraló négy nagy kiskereskedelmi láncnak, melyre gyakran Big Fourként hivatkoznak. Ez a négy lánc a Tesco, az Asda, a Sainsbury’s, valamint a Morrisons. A négy nagy néven hivatkozott szupermarketláncok piaci súlyuk alapján immár szinte történelmileg meghatározók a modern brit kiskereskedelemben. Pénzügyi jelentéseikre, a velük kapcsolatos újdonságokra a brit média általában nagyobb figyelmet fordít, részben azért, mert gazdasági erejükre, több száz cégből álló ellátási láncukra tekintve az egész brit gazdaságban számottevő a súlyuk.
A piackutatási adatok szerint a brit fogyasztók szinte mindegyike legalább heti egy alkalommal betér vásárolni a négy nagy hagyományos szupermarketlánc valamelyik boltjába.
Az Origo cikkében kitér arra, hogy a német diszkontok közül először az Aldinak sikerült az áttörés: 2023 áprilisban kibillentette a Morrisonst a ranglistán addig elfoglalt pozíciójából.
Most pedig a Lidl következett, amely a Morrisons helyére lépett, az ötödik pozícióba. Azaz egy újabb ugrással közelebb került ahhoz, hogy az Aldi mellett betörjön a „négyes” csoportba.
A Lidl részesedése az élelmiszer- és italpiacon 7,3 százalékról 10,1 százalékra emelkedett, miközben a Morrisonsé csökkent az elmúlt 52 hetes időszakban. A Lidl úgy vette át a helyét, hogy piaci részesedése az előző évi 7,8 százalékról nőtt a bevételek 11,1 százalékos növekedésének köszönhetően.
Ugyanakkor a diszkontok piaci részesedése még mindig jócskán alatta marad a Tesco 27 százalék körüli arányának.
További részletek az Origo cikkében olvashatók.


