Egy több mint 900, 18 és 28 év közötti személy bevonásával készült közvélemény-kutatás szerint a válaszadók több mint fele egyáltalán nem költött pénzt randevúzásra. A felmérés szerint azok között, akik költöttek randevúzásra, a férfiak negyede, a nők harmada kevesebb mint 100 dollárt költött havonta. A válaszadók szerint a romantikus pillanatok mellett fontos, hogy anyagilag is felelősségteljesen viselkedjenek.
„A Z generáció úgy találja, hogy a felnőtté válás magasabb költségekkel jár, összességében megérzik a megélhetési költségek emelkedését – mondta Holly O’Neill, a Bank of America BofA fogyasztói, lakossági és preferált banki szolgáltatásokért felelős elnöke. Ezek a fiatalok kevesebbet esznek étteremben, megfizethetőbb élelmiszerboltokban vásárolnak, és alapos költségvetést készítenek, amit igyekeznek be is tartani.
A felmérésben részt vevők több mint fele azt mondta, hogy több pénzt tesz megtakarításba, míg negyedük anyagi helyzete javítása érdekében törleszti az adósságait. A költségek csökkenése pedig nem várható, ugyanis kávétól az audioeszközökön át a lakberendezési tárgyakig sok árucsoport drágult, és szakértők szerint ez már az első jele annak, hogy a vámok miatti többletköltség lényegében a fogyasztókon csapódik le.
A válaszadók több mint fele nem érzi úgy, hogy elég pénzt keresne ahhoz, hogy azt az életet élje, amit szeretne, és 55 százalékuknak nincs három hónapnyi vésztartaléka sem.
A BofA jelentése szerint a Z generációs válaszadók körében a szülőktől és a családtól anyagi támogatásban részesülők aránya 39 százalékra csökkent az egy évvel ezelőtti 46 százalékról. Ők is kisebb összegeket kapnak, 22 százalékuk havi 1000 dollárt vagy többet kap, szemben az egy évvel ezelőtti 32 százalékkal. Ugyanakkor a válaszadók több mint fele havi 500 dollárnál is kevesebbet kap, szemben az egy évvel ezelőtti 44 százalékkal.
Megkérdőjeleződnek a fiatalokkal és a pénzzel kapcsolatos sztereotípiák, ugyanis annak ellenére, hogy gazdasági akadályokkal és magas mindennapi költségekkel néznek szembe, keményen dolgoznak azért, hogy anyagilag függetlenek legyenek
– mondta O’Neill.
A csaposok nagy bánatára sok húszas éveiben járó fiatal szívesebben fizet rögtön az itala után, függetlenül attól, hogy mennyit fogyaszt majd egy este alatt – írja a The New York Times. A Z generáció kevesebb alkoholt fogyaszt, mint az idősebb korosztály, továbbá hozzászoktak az egyszeri tranzakciókhoz, általában a telefonjukat használják, és úgy vélik, hogy az italok vásárlása egy bárban nem különbözik attól, amikor egy kávét vásárolnak meg egy kávézóban.
Az egyik Z generációs fiatal a lapnak azt mondta, hogy „mentálisan sokat segít”, ha nem az italozás végén kéri ki a számlát, mert akkor sokkal nagyobb eséllyel „nem esik kísértésbe”, és nem fogyaszt többet.
Egy 24 éves, New Yorkban élő pénzügyi podcaster szerint generációja tudatosabban bánik a pénzzel, mivel a fiatal felnőttek annyi válságon és gazdasági bizonytalanságon estek már át, hogy legszívesebben maximum 40 dollárt (14 ezer forint) költenek el egy este.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.