BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Rasszista reklám miatt áll a bál egy világhírű cég körül

Hiába kért elnézést, és vonta vissza a svájci óragyártó, a Swatch azt a reklámját, amelyen egy távol-keleti modell a szeme sarkát húzogatja, miáltal a szemrése még a szokásosnál is szűkebbé válik, a céget a kínai közösségi médiában rasszizmussal vádolják, és bojkottra szólítanak fel termékeivel szemben. A botrány nem is jöhetett volna rosszabbul, ugyanis a Swatch Group jókora visszaesést volt kénytelen elkönyvelni egyik legnagyobb piacán, Kínában.

Az Instagramon és a kínai Weibo közösségimédia-platformon közzétett bejegyzésében a Swatch elismerte, hogy jogosak a reklámban látható ábrázolásmóddal kacsolatos aggodalmak, és közölte, hogy világszerte törölte a promóciós anyagot – írta meg az Origo. „Őszintén elnézést kérünk minden esetlegesen okozott kellemetlenségért vagy félreértésért” – fogalmazott a cég.

Osaka,,Japan,-,April,24:,Swatch,Store,On,April,24,
Rasszistának tartják a Swatch új reklámját / Fotó: Tupungato / Shutterstock

Sokan a közösségi médiában nem voltak elégedettek a cég válaszával, és továbbra is a Swatch Group márkáinak – köztük a Blancpainnek, a Longinesnek és a Tissotnak – a bojkottjára szólítottak fel.

Egy több mint egymillió követővel rendelkező Weibo-felhasználó „kínaiakkal szembeni rasszizmussal” vádolta meg a céget, és azt javasolta, hogy a felügyeletet ellátó hatóságok büntessék meg

– írja a The Guardian.

Kína a Swatch egyik legnagyobb piaca

Mások szándékos diszkriminációval vádolták a Swatchot. „A márka imázsa összeomlott. A Swatch azt hiszi, hogy egyszerűen bocsánatot kérhetnek, és ezzel minden el van intézve? Ez nem ilyen egyszerű” – írta egy másik felhasználó.

image

Kína a Swatch Group egyik legnagyobb piaca, de számos más nyugati luxusmárkához hasonlóan küzd a növekedés fenntartásáért, mivel a világ második legnagyobb gazdasága lelassult, és a fogyasztók a megfizethetőbb márkák felé fordultak.

Júliusban a csoport 11,2 százalékos nettó árbevétel-csökkenésről számolt be az év első hat hónapjában, és azt közölték, hogy a visszaesés kizárólag a kínai kereslet gyengeségének volt tulajdonítható.

A Swatch nem az első nyugati márka, amelyet rasszista reklámokkal vádolnak. Több közismert gyártónak is hsaonló vádakkal kellett szembesülnie az elmúlt időszakban – erről itt olvashat bővebben.

 

Google News Világgazdaság
A legfrissebb hírekért kövess minket a Világgazdaság.hu Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.