Rasszista reklám miatt áll a bál egy világhírű cég körül
Az Instagramon és a kínai Weibo közösségimédia-platformon közzétett bejegyzésében a Swatch elismerte, hogy jogosak a reklámban látható ábrázolásmóddal kacsolatos aggodalmak, és közölte, hogy világszerte törölte a promóciós anyagot – írta meg az Origo. „Őszintén elnézést kérünk minden esetlegesen okozott kellemetlenségért vagy félreértésért” – fogalmazott a cég.

Sokan a közösségi médiában nem voltak elégedettek a cég válaszával, és továbbra is a Swatch Group márkáinak – köztük a Blancpainnek, a Longinesnek és a Tissotnak – a bojkottjára szólítottak fel.
Egy több mint egymillió követővel rendelkező Weibo-felhasználó „kínaiakkal szembeni rasszizmussal” vádolta meg a céget, és azt javasolta, hogy a felügyeletet ellátó hatóságok büntessék meg
– írja a The Guardian.
Kína a Swatch egyik legnagyobb piaca
Mások szándékos diszkriminációval vádolták a Swatchot. „A márka imázsa összeomlott. A Swatch azt hiszi, hogy egyszerűen bocsánatot kérhetnek, és ezzel minden el van intézve? Ez nem ilyen egyszerű” – írta egy másik felhasználó.
Kína a Swatch Group egyik legnagyobb piaca, de számos más nyugati luxusmárkához hasonlóan küzd a növekedés fenntartásáért, mivel a világ második legnagyobb gazdasága lelassult, és a fogyasztók a megfizethetőbb márkák felé fordultak.
Júliusban a csoport 11,2 százalékos nettó árbevétel-csökkenésről számolt be az év első hat hónapjában, és azt közölték, hogy a visszaesés kizárólag a kínai kereslet gyengeségének volt tulajdonítható.
A Swatch nem az első nyugati márka, amelyet rasszista reklámokkal vádolnak. Több közismert gyártónak is hsaonló vádakkal kellett szembesülnie az elmúlt időszakban – erről itt olvashat bővebben.



