A pandémia utáni évekre jellemző utazási óvatosság után most egyértelmű fellendülés tapasztalható a rövid európai városlátogatások piacán. A Wizz Air és a Ryanair közvetlen járatai révén már néhány ezer forintos áron elérhetők olyan városok, mint Bari, Bergamo, Valencia, Sevilla vagy épp Vilnius – különösen, ha az utazó vállalja, hogy csak kézipoggyásszal utazik, hétköznap indul és vasárnap tér haza.
Ez az „ultrakönnyű” utazási forma nemcsak olcsóbb, hanem gyorsabb és rugalmasabb is. Nem kell feladni a poggyászt, kisebb az esély a késésekre, és a városi közlekedés is könnyebb egyetlen hátizsákkal. A fiatalabb generációk körében pedig már-már életérzéssé vált, hogy „minden belefér, ami tényleg számít”.
A közösségi média, különösen a TikTok és az Instagram, erősen hozzájárul a miniutazások népszerűségéhez. Olyan trendek hódítanak, mint
Ezek a videók nemcsak inspirálnak, hanem konkrét programterveket és költségvetési javaslatokat is kínálnak – sokszor már a repülőjegy és szállás foglalásához is linkeket mellékelnek.
A foglalási szokások is ehhez alkalmazkodtak: a Booking.com, az Airbnb és a Google Flights statisztikái szerint megnőtt a 3-4 napos utak aránya, és a foglalások több mint 40 százaléka 10 napon belül történik – vagyis igazi last minute döntések születnek.
A miniutazások térhódítása nemcsak a légitársaságoknak és a szállásszolgáltatóknak hoz bevételt, hanem a célvárosok kiskereskedelmi és vendéglátóipari szereplői is profitálnak belőle. Egy 3 napos városi túra alatt a látogatók jellemzően több kávézót, éttermet és múzeumot keresnek fel, mint egy tengerparti pihenés során.
A miniutazások iránti kereslet azt mutatja, hogy az utazási szokások nem a távolság, hanem az élmények köré szerveződnek. Az idő, a költség és a rugalmasság most legalább olyan fontos tényezők, mint a célpont. A 2025-ös nyári trendek pedig egyértelművé tették: nem kell többhetes nyaralás ahhoz, hogy valaki kiszakadjon a hétköznapokból – elég hozzá egy akciós repjegy, egy kényelmes cipő és egy kicsi táska.
A jelek szerint a miniutazás nemcsak átvészelte az inflációs éveket, hanem új szintre is lépett – és akár a jövő utazási normájává is válhat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.