BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
null

Egy táskával a világ körül – a közösségi média elképesztő ütemben pörgeti a miniutazások piacát

Újra hódítanak a rövid, de intenzív városlátogatások: egyre többen döntenek úgy, hogy csak egy kézipoggyásszal vágnak neki egy hosszú hétvégének valamelyik európai nagyvárosban. A fapados légitársaságok célállomásai, az olcsó szálláskereső applikációk és a közösségi média által gerjesztett felhajtás mind hozzájárulnak ahhoz, hogy 2025 nyarán virágzik az „egy táskával a világ körül” típusú utazás.

A pandémia utáni évekre jellemző utazási óvatosság után most egyértelmű fellendülés tapasztalható a rövid európai városlátogatások piacán. A Wizz Air és a Ryanair közvetlen járatai révén már néhány ezer forintos áron elérhetők olyan városok, mint Bari, Bergamo, Valencia, Sevilla vagy épp Vilnius – különösen, ha az utazó vállalja, hogy csak kézipoggyásszal utazik, hétköznap indul és vasárnap tér haza.

Travelers Waiting On Platform At Berlin Central Station nyaralás utazás
Főként a fiatalok körében népszerűek a rövid utazások / Fotó: NurPhoto via AFP

Már a kézipoggyász az új bőrönd

Ez az „ultrakönnyű” utazási forma nemcsak olcsóbb, hanem gyorsabb és rugalmasabb is. Nem kell feladni a poggyászt, kisebb az esély a késésekre, és a városi közlekedés is könnyebb egyetlen hátizsákkal. A fiatalabb generációk körében pedig már-már életérzéssé vált, hogy „minden belefér, ami tényleg számít”.

Tartalomgyártás és impulzusfoglalás

A közösségi média, különösen a TikTok és az Instagram, erősen hozzájárul a miniutazások népszerűségéhez. Olyan trendek hódítanak, mint

  • „48 óra Barcelonában”,
  • „Róma 10 euró alatt”
  • vagy „Top 3 pékség Bécsben”.

Ezek a videók nemcsak inspirálnak, hanem konkrét programterveket és költségvetési javaslatokat is kínálnak – sokszor már a repülőjegy és szállás foglalásához is linkeket mellékelnek.

A foglalási szokások is ehhez alkalmazkodtak: a Booking.com, az Airbnb és a Google Flights statisztikái szerint megnőtt a 3-4 napos utak aránya, és a foglalások több mint 40 százaléka 10 napon belül történik – vagyis igazi last minute döntések születnek.

A miniutazások térhódítása nemcsak a légitársaságoknak és a szállásszolgáltatóknak hoz bevételt, hanem a célvárosok kiskereskedelmi és vendéglátóipari szereplői is profitálnak belőle. Egy 3 napos városi túra alatt a látogatók jellemzően több kávézót, éttermet és múzeumot keresnek fel, mint egy tengerparti pihenés során.

Újratervezett utazási kultúra

A miniutazások iránti kereslet azt mutatja, hogy az utazási szokások nem a távolság, hanem az élmények köré szerveződnek. Az idő, a költség és a rugalmasság most legalább olyan fontos tényezők, mint a célpont. A 2025-ös nyári trendek pedig egyértelművé tették: nem kell többhetes nyaralás ahhoz, hogy valaki kiszakadjon a hétköznapokból – elég hozzá egy akciós repjegy, egy kényelmes cipő és egy kicsi táska.

A jelek szerint a miniutazás nemcsak átvészelte az inflációs éveket, hanem új szintre is lépett – és akár a jövő utazási normájává is válhat.

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.