Az Egyesült Királyság reklámfelügyeleti hatósága, az Advertising Standards Authority (ASA) két Zara-hirdetést tiltott be, mert azokban olyan modellek szerepeltek, akik a testalkatuk miatt „egészségtelenül soványnak” tűntek – derült ki a reklámfelügyeleti hatóság szerdai közléséből, amelyet az Euronews vett észre.
A márka májusban megjelent reklámjaiban az egyik modellen egy túlméretezett fehér ing volt, amely kiemelte a „kiálló kulcscsontját”, míg a másik modell egy rövid fehér ruhát viselt, amely „sovány, beesett” kinézetét hangsúlyozta.
A felügyelet szerint az egyik modellen árnyékolási technikával emelték ki, hogy a lába „szembetűnően vékony” legyen. Emellett a modell karjainak és könyökének tartása miatt a teste „aránytalannak” tűnt.
Az ASA megállapította, hogy a képek felelőtlenek, és eltiltotta a Zarát azok újbóli használatától.
A Zara közölte, hogy a panasz beérkezése után módosította a terméklistát és eltávolította az érintett képeket.
A cég később közleményt adott ki, amelyben hangsúlyozta, hogy mindkét modell orvosi igazolással rendelkezik arról, hogy egészséges, és hogy a képeken csak minimális világosítási és színbeli utómunkákat végeztek, más jellegű manipuláció nem történt.
„Tudomásul vesszük az ASA döntését, amely egy beérkezett panasz alapján született, két, a weboldalunkon szereplő kép kapcsán. Ezek eltávolításra kerültek, miután az ASA erre felhívta figyelmünket” – közölte a cég.
Az ASA további két Zara-reklámot is megvizsgált, de azokat nem ítélte kifogásolhatónak.
A hatóság döntése rávilágít arra, hogy egyre nagyobb figyelem irányul arra, miként ábrázolják a testképet a divatreklámokban. A mostani határozat hasonló ahhoz, mint amelyet a Marks & Spencer ellen hoztak meg egy hónapja, miután egy online hirdetésben a ruhák és a kameraállás a modellt „egészségtelenül soványnak” mutatta.
A vámháború keresztbe tett az Inditex divatláncnak, és a nyári szezon sem segített be
A vártnál gyengébben indította a nyári szezont a világ legnagyobb divatkereskedelmi vállalata. A Zara márkáról ismert spanyol Inditex a vámbizonytalanságok és a kedvezőtlen devizahatások ellenére is minimálisan növelni tudta forgalmát és nyereségét az idei első negyedévben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.