Betiltották a nálunk is kedvelt ruhalánc hirdetéseit a britek, nem találnánk ki, miért
Az Egyesült Királyság reklámfelügyeleti hatósága, az Advertising Standards Authority (ASA) két Zara-hirdetést tiltott be, mert azokban olyan modellek szerepeltek, akik a testalkatuk miatt „egészségtelenül soványnak” tűntek – derült ki a reklámfelügyeleti hatóság szerdai közléséből, amelyet az Euronews vett észre.

A márka májusban megjelent reklámjaiban az egyik modellen egy túlméretezett fehér ing volt, amely kiemelte a „kiálló kulcscsontját”, míg a másik modell egy rövid fehér ruhát viselt, amely „sovány, beesett” kinézetét hangsúlyozta.
A felügyelet szerint az egyik modellen árnyékolási technikával emelték ki, hogy a lába „szembetűnően vékony” legyen. Emellett a modell karjainak és könyökének tartása miatt a teste „aránytalannak” tűnt.
Az ASA megállapította, hogy a képek felelőtlenek, és eltiltotta a Zarát azok újbóli használatától.
A Zara közölte, hogy a panasz beérkezése után módosította a terméklistát és eltávolította az érintett képeket.

A cég később közleményt adott ki, amelyben hangsúlyozta, hogy mindkét modell orvosi igazolással rendelkezik arról, hogy egészséges, és hogy a képeken csak minimális világosítási és színbeli utómunkákat végeztek, más jellegű manipuláció nem történt.
„Tudomásul vesszük az ASA döntését, amely egy beérkezett panasz alapján született, két, a weboldalunkon szereplő kép kapcsán. Ezek eltávolításra kerültek, miután az ASA erre felhívta figyelmünket” – közölte a cég.
Az ASA további két Zara-reklámot is megvizsgált, de azokat nem ítélte kifogásolhatónak.
A hatóság döntése rávilágít arra, hogy egyre nagyobb figyelem irányul arra, miként ábrázolják a testképet a divatreklámokban. A mostani határozat hasonló ahhoz, mint amelyet a Marks & Spencer ellen hoztak meg egy hónapja, miután egy online hirdetésben a ruhák és a kameraállás a modellt „egészségtelenül soványnak” mutatta.
A vámháború keresztbe tett az Inditex divatláncnak, és a nyári szezon sem segített be
A vártnál gyengébben indította a nyári szezont a világ legnagyobb divatkereskedelmi vállalata. A Zara márkáról ismert spanyol Inditex a vámbizonytalanságok és a kedvezőtlen devizahatások ellenére is minimálisan növelni tudta forgalmát és nyereségét az idei első negyedévben.


