Távozik a Ben & Jerry’s márkától Jerry Greenfield. A márka társalapítója azt állítja, hogy azért hagyja ott a márkát, mert anyavállalata, az Unilever gátat szab annak, hogy a márka nyilvánosan állást foglaljon a világ eseményeivel és a közélet történéseivel kapcsolatban a márkaértékek mentén – számol be az Origo. Az Unilever azt állítja, hogy ennek semmilyen korlátot nem szabtak, és betartották az akvizícó során erre vonatkozóan tett vállalásaikat.
A Ben & Jerry’s 2000-ben került az Unilever égisze alá. Az erről szóló megállapodásba Greenfield és a másik alapító, Ben Cohen belefoglaltak egy záradékot, ami Greenfield szerint „örökre szólóan rögzítette társadalmi küldetésünket és értékeinket a vállalat irányítási struktúrájában”. Szerinte az Unilever ezt a függetlenséget, illetve a záradékban foglalt vállalást vonta meg tőlük.
Az Unilever a The Wall Street Journalnek adott nyilatkozatában viszont azt írja, nem tartja megalapozottnak Greenfield állításait, és nem is ért azokkal egyet. A vállalat közleménye szerint anyacégként együttműködtek a Ben & Jerry’szel a márka „erős, értékeken alapuló pozíciójának” megerősítésében.
A fejlemény akkor jelentkezett, amikor az Unilever épp egy jelentős szerkezeti átalakítást hajt végre: miként a Világgazdaság megírta, leválasztják azt a divíziót a vállalatmonstrum testéről, amelyhez a Ben & Jerry’s is tartozik, és a tervek szerint az új egység Amszterdamban kap tőzsdei bevezetést.
A The Magnum Ice Cream Company nevet viselő divízió azt közölte, hogy folytattak egyeztetéseket mindkét márkaalapítóval a szakítás bejelentése előtt, illetve Cohen szerint befektetőkkel is tárgyaltak a márka Unilevertől való visszavásárlásról, sikertelenül.
További részletek az Origo cikkében olvashatók.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.