BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Dráma a Ben & Jerry's-nél: bejelentették a szakítást

Közel ötven év után otthagyja a Ben & Jerry’s jégkrémmárkát társalapítója, Jerry Greenfield. Az ok, hogy a Magyarországon is ismert Ben & Jerry’s jégkrémmárka alapítója és az anyavállalat Unilever közötti viszony végérvényesen megromlott.

Távozik a Ben & Jerry’s márkától Jerry Greenfield. A márka társalapítója azt állítja, hogy azért hagyja ott a márkát, mert anyavállalata, az Unilever gátat szab annak, hogy a márka nyilvánosan állást foglaljon a világ eseményeivel és a közélet történéseivel kapcsolatban a márkaértékek mentén – számol be az Origo. Az Unilever azt állítja, hogy ennek semmilyen korlátot nem szabtak, és betartották az akvizícó során erre vonatkozóan tett vállalásaikat.

Távozik a Ben & Jerry's társalapítója (illusztráció)
Lezárul egy szakasz a Ben & Jerry’s történetében (illusztráció) / Fotó: Unsplash

Huszonöt éves fejezet zárul le ezzel a Ben & Jerry’s történetében

A Ben & Jerry’s 2000-ben került az Unilever égisze alá. Az erről szóló megállapodásba Greenfield és a másik alapító, Ben Cohen belefoglaltak egy záradékot, ami Greenfield szerint „örökre szólóan rögzítette társadalmi küldetésünket és értékeinket a vállalat irányítási struktúrájában”. Szerinte az Unilever ezt a függetlenséget, illetve a záradékban foglalt vállalást vonta meg tőlük.

Az Unilever a The Wall Street Journalnek adott nyilatkozatában viszont azt írja, nem tartja megalapozottnak Greenfield állításait, és nem is ért azokkal egyet. A vállalat közleménye szerint anyacégként együttműködtek a Ben & Jerry’szel a márka „erős, értékeken alapuló pozíciójának” megerősítésében.

A fejlemény akkor jelentkezett, amikor az Unilever épp egy jelentős szerkezeti átalakítást hajt végre: miként a Világgazdaság megírta, leválasztják azt a divíziót a vállalatmonstrum testéről, amelyhez a Ben & Jerry’s is tartozik, és a tervek szerint az új egység Amszterdamban kap tőzsdei bevezetést. 

A The Magnum Ice Cream Company nevet viselő divízió azt közölte, hogy folytattak egyeztetéseket mindkét márkaalapítóval a szakítás bejelentése előtt, illetve Cohen szerint befektetőkkel is tárgyaltak a márka Unilevertől való visszavásárlásról, sikertelenül.

További részletek az Origo cikkében olvashatók.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.