A Magnum jégkrém és a többi fagyasztott nyalánkság lehet az Unilever profiltisztításának nagy nyertese. A brit-holland élelmiszeripari és háztartási cikkeket gyártó óriáscég ugyanis jelentős forgalomnövekedésre számít jégkrémüzletágának novemberre tervezett leválasztásától és tőzsdére vezetésétől.
A többi között a Hellmann’s, a Knorr, a Ben & Jerry’s márkák tulajdonosa éves szinten 3-5 százalékos bevételbővülést vár az önálló cégbe kiszervezett jégrémüzletágtól, amely Magnum Ice Cream Company néven debütálhat az amszterdami tőzsdén még az idén.
A Magnum mellett a Cornetto és a Ben & Jerry’s jégkrémeket gyártó érdekeltségében 20 százalék körüli részesedést tart csak meg az Unilever.
Az új leányvállalat a 88 milliárd dolláros globális jégkrémpiac ötödét uralja majd, ahol olyan riválisokkal versenyez, mint a Nestlé által támogatott Froneri.
A november közepére ütemezett spin-off döntő próbatétel lesz az új vezérigazgató, Fernando Fernandez számára, aki a vezetőség racionalizálásával és a haszonkulcs növelésével szeretné felrázni a fogyasztási cikkek gyártásával foglalkozó óriásvállalatot.
A világ öt legnagyobb jégkrémbrandjéből négyet birtokló Unilever jégkrémüzletága 7,9 milliárd eurós árbevételt és 1,2 milliárd euró tisztított EBITDA-eredményt ért el 2024-ben.
Az idei második negyedévben a jégkrém bizonyult az Unilever leggyorsabban növekvő termékkategóriájának 7,1 százalékos bevételbővüléssel. A szegmens azonban jellemzően alacsonyabb árréseket tudott felmutatni a többi termékkategóriánál.
A leánycég létrehozásával és leválasztásával egy fókuszáltabb termékportfólió kialakítását célozza az élelmiszeripari óriás, amely a termelékenység javulását és a növekedés élénkülését is reméli a lépéstől.
Az áramvonalasítás tükrözi a versenytársak hasonló döntését. A Keurig Dr Pepper a múlt hónapban közölte, hogy egyesül a JDE Peet’sszel, majd szétválasztja hideg italok és kávé divízióit. A svájci Nestlé is fontolgatja a vitamindivíziójában gyengén teljesítő márkák eladását.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.