BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ez felér egy hadüzenettel: Európa rommá bírságolta Amerika büszkeségét – most Trump következik

Az Európai Bizottság szerint a Google azzal torzította a versenyt, hogy saját online vizuális hirdetési szolgáltatásait részesítette előnyben a versenytársaival szemben, így visszaélt erőfölényével. Az EB emiatt közel hárommilliárd euróra büntette a Google-t.

Az Európai Bizottság 2,95 milliárd euróra büntette a Google-t az uniós versenyszabályok megsértése miatt, mivel megállapítása szerint az amerikai multinacionális technológiai vállalat torzította a versenyt a hirdetési technológiai iparágban (adtech) – közölte a brüsszeli végrehajtó testület pénteken.

Ez felér egy hadüzenettel: Európa rommá bírságolta Amerikai büszkeségét, a Google-t
Az EU 2,95 milliárd euróra büntette a Google-t / Fotó: AFP

Az uniós bizottság közleménye szerint a Google azzal torzította a versenyt, hogy saját online vizuális hirdetési szolgáltatásait részesítette előnyben a versenytársaival szemben, így visszaélt erőfölényével. A bizottság elrendelte, hogy a Google vessen véget ennek, és hozzon intézkedéseket az összeférhetetlenségek megszüntetésére az adtech ellátási láncban.

A Google-nek 60 napja van arra, hogy tájékoztassa a brüsszeli testületet arról, hogyan szándékozik ezt megtenni. 

A közlemény Teresa Ribera tiszta, igazságos és versenyképes átmenetért felelős uniós biztost idézte, aki azt mondta: a Google jogtalan gyakorlata miatt a hirdetők magasabb marketingköltségekkel szembesültek, amelyeket valószínűleg a termékek és szolgáltatások árában áthárítottak az európai fogyasztókra.

A Google gyakorlata a kiadók bevételeit is csökkentette, ami alacsonyabb szolgáltatási minőséghez és magasabb előfizetési költségekhez vezethetett a fogyasztók számára. A Google visszaélésszerű magatartása ezért negatív hatással volt minden európai polgárra a mindennapi internethasználat során – emelte ki.

A Google gyakorlata több mint 10 évig tartott, és az egész Európai Gazdasági Térségre hatással volt – hívta fel a figyelmet. "Szokásos intézkedéseinkkel összhangban megemeltük a Google bírságát, mivel ez már a harmadik alkalom, hogy a vállalat megszegi az uniós versenyszabályokat" – fogalmazott az uniós biztos.

A Google a bejelentést követően közölte, hogy fellebbezni fog a döntés ellen. Véleményük szerint ugyanis a bizottság indokolatlan bírságot szab ki, és olyan változtatásokat követel, amelyek több ezer európai vállalkozásnak ártanak azáltal, hogy megnehezítik a kereskedést.

Az Egyesült Államokban olcsón megúszta a Google

A Google megtarthatja a Chrome böngészőt és az Android operációs rendszert, és továbbra is fizethet a telefongyártóknak és másoknak, hogy az ő keresőjét részesítsék előnyben – döntött a bíróság a cég ellen indított trösztellenes perben. A Google-nek mindössze a keresési találatok kialakításához szükséges adatokat kell megosztania versenytársaival, például a DuckDuckGóval vagy a Microsofttal.

A döntés szerint emellett az Android operációs rendszert használó készülékek gyártóitól a Google nem várhatja el, hogy alkalmazásboltja, a Play Store használatáért cserébe a cég összes applikációját telepítsék a telefonokra és tabletekre.

A még az első Trump-adminisztráció végén indult versenyjogi eljárást a Biden-adminisztráció és folytatta, és az ügyben eljáró bíró, Amit Mehta a kormányzatnak adott igazat tavaly nyáron, tehát elismerte, hogy a Google piaci erőfölényét kihasználva illegális monopóliumot épített ki az online keresések és az azokhoz kapcsolódó hirdetések terén.

A Google nem kegyelmezett a fejeseknek sem, utcára tették őket

A Google újabb szervezeti átalakításba kezdett: egyetlen év alatt a menedzserek egyharmadától megvált, elsősorban a kis csapatokat irányító vezetőktől. A lépés része annak a stratégiának, amellyel a vállalat bürokráciát csökkentene és hatékonyságot növelne – miközben az elmúlt két évben több hullámban zajlottak elbocsátások és önkéntes kilépési programok is.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.