Négy év várakozás után az Apple ismét friss dizájnnal jelentkezett iPhone-fronton. A vállalat pénteken egyszerre több újdonságot is piacra dobott: az iPhone 17 Pro és Pro Max mellett bemutatkozott az iPhone Air, amely teljesen új irányt képvisel a formatervezésben. A kaliforniai cég ezzel szeretné visszahozni a vásárlók lelkesedését, miközben erős piaci versennyel és a Wall Street magas elvárásaival kell szembenéznie.
Az iPhone 17 Pro és Pro Max alumíniumházzal és újragondolt hátlappal érkezett, míg az iPhone Air a vékonyságával próbál kitűnni – 2020 óta ez az első radikálisan eltérő dizájn az Apple kínálatában. Az Air fő erénye a karcsú kivitel, de a szakértők szerint gyengébb akkumulátor-üzemidő, visszafogottabb kameratechnológia és szerényebb hangzás kíséri, így kérdéses, mennyire lesz vonzó a vásárlók számára.
Az első eladási hullám Ázsiában egyértelmű érdeklődést mutatott, különösen a Pro modellek iránt.
Hongkongban csak az iPhone Air volt azonnal kapható, a 17 Pro és a Pro Max esetében online rendelés és háromhetes szállítási idő várt az érdeklődőkre. Hasonló helyzet alakult ki Ausztráliában, Új-Zélandon, Kínában és Szingapúrban, míg Japánban akár másnapi kiszállítással is hozzá lehetett jutni bármelyik modellhez. Dél-Koreában a Pro egy héten belül elérhető volt, a Pro Max viszont csak október végére ígérkezik.
Az Apple számára különösen nagy a tét, ugyanis a karácsonyi szezonban a befektetők erős eladásokat várnak, miközben a globális gazdasági bizonytalanság és a vámok miatt fenyegető áremelkedések nehezítik a helyzetet. Külön figyelem irányul Kínára, ahol az Apple részesedése 12 százalékra zsugorodott, és az Oppo, a Huawei vagy a Xiaomi megelőzte a céget az eladásokban.
Ázsiában a legutóbbi hetekben 6 százalékkal estek vissza az eladások – a mostani iPhone-generáció tehát kulcsfontosságú lehet a trend megfordításához.
Az új iPhone-generáció akkor érkezik, amikor a riválisok már a következő nagy lépésen dolgoznak. A Meta a mesterésgesintelligencia- (MI) alapú viselhető eszközökben, például okosszemüvegekben látja a jövőt, a Google és a Samsung pedig nemrég frissítette csúcstelefonjait. A Samsung hetedik generációs hajlítható készüléke komoly sikert aratott a tartósabb kialakítás és a vékonyabb forma miatt, miközben az Apple első hajlítható modelljét csak 2025 végére ígérik.
Az iPhone 17 Pro sorozat a vásárlók legfontosabb igényeire fókuszál:
Az ár 749 990 forinttól indul, a portfóliómenedzserek szerint pedig a magasabb árak és a szokásos csereciklus kombinációja elegendő lehet ahhoz, hogy stabilan tartsa a részvényárfolyamot, bár áttörést nem biztos, hogy hoz.
Az iPhone Air viszont vegyes fogadtatásra számíthat. Bár a formabontó vékonysága figyelemfelkeltő, a kompromisszumok – gyengébb akkumulátor, visszafogottabb kamerák – visszafoghatják a keresletet. Ráadásul az ára 999 dollár, ami opcionális kiegészítőkkel (például mágneses akkumulátorral) a Pro modellekkel lesz egy szinten. Nem véletlen, hogy a Samsung hasonló koncepciója, a Galaxy S25 Edge eddig nem aratott sikert a piacon.
Az Apple egyszerre próbálja meggyőzni a vásárlókat arról, hogy újra képes nagyot mutatni és visszaszerezni piaci részesedését a legfontosabb régiókban. Hogy az iPhone 17 és az iPhone Air mennyire lesz képes megfelelni ezeknek az elvárásoknak, az a következő hónapokban dől majd el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.