BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Rendkívüli újítással rukkolt elő a Volkswagen, lehet hogy szinte minden autóba ilyen akku kerül majd

A Volkswagen, az Audi és a Ducati szilárdtest-akkumulátorcellát tesztelt egy elektromos motorkerékpárban. A sikeres próbák után a cél a technológia ipari bevezetése és sorozatgyártása, ami nagyobb hatótávot és gyorsabb töltési időt ígér az elektromos járművek számára.

Elektromos motorkerékpárba szánt szilárdtest-akkumulátorcellát tesztelt a Volkswagen (VW) PowerCo leányvállalata, az Audi és a Ducati. A vállalatok a Quantumscape akkumulátorát építették be egy elektromos motorba – közölte a Handelsblat a Volkswagen hétfői bejelentését a müncheni IAA autókiállításról.

A Volkswagen, az Audi és a Ducati szilárdtest-akkumulátorcellát tesztelt
A Volkswagen, az Audi és a Ducati szilárdtest-akkumulátorcellát tesztelt / Fotó: Volkswagen

A szilárdtest-akkumulátor korszakalkotó lehet az e-mobilitásban Thomas Schmall, a VW műszaki igazgatója szerint.

A sikeres teszt után az új technológia ipari méretű bevezetése és a sorozatgyártás a következő lépés, az egységes akkucellát a jövőben a járművek 80 százalékába is beépíthetik.

Frank Blome, a PowerCo vezérigazgatója a vállalat közleménye szerint arról beszélt, hogy „az akkumulátorcellák a 21. század kulcsfontosságú technológiái, és döntő szerepet játszanak az európai autóipar jövőjében. Ma nagy lépést teszünk előre az akkumulátortechnológia európai bevezetésének célja felé. Technológiai szempontból első sorozatgyártású akkumulátorcellánk teljes mértékben felveszi a versenyt a már meglévő versenytársakkal. És máris új, LFP- vagy nátrium-ion kémiai összetételű termékeken dolgozunk ügyfeleink számára”.

A gyártók abban bíznak, hogy a szilárdtest-akkumulátorok hosszabb hatótávot és rövidebb töltési időt kínálnak. A BMW például a Solid Powerrel, a Mercedes-Benz pedig a Factorial Energyvel működik együtt. A két német prémiumgyártó már tesztelt ilyen akkumulátorral felszerelt elektromos autókat közutakon.

A Volkswagen és a Quantumscape most egy motorkerékpár-versenypályán tervezi kipróbálni az innovatív akkumulátorcellákat. Európa legnagyobb autógyártója ezenkívül azon is dolgozik, hogy az újításokat beépítse az akkumulátorába. A cél, hogy az évtized végére piacképes megoldás szülessen.

A Volkswagen a következő hetekben megkezdi az akkumulátorok gyártását első salzgitteri üzemében. Az ott gyártott egységes cellákat először a vállalat elektromos kisautójába, az ID. Polóba építik be.

Eddig soha nem látott akkumulátort mutatott be a Debrecenben gyárat építő kínai óriáscég: dupla a hatótáv, egymillió kilométert is kibír – a CATL-t csodálja a világ

Az új akkumulátor hatótávolsága jócskán meghaladja az elődiéét. A kínai CATL új, lítium-vas-foszfát alapú akksija kifejezetten az európai igényekre szabva készült.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.