
Kávéházi főváros lett Budapest – egymillió külföldi akar bejutni minden évben a körúti New Yorkba

Kávéházi főváros lett Budapest – egymillió külföldi akar bejutni minden évben a körúti New Yorkba
Budapesten az 1900-as évek elején több mint 500 kávéház és kávémérés volt, több, mint Bécsben vagy Párizsban, méltán emlegették tehát a kávé és a kávéházak fővárosaként. Újabban egyre több több turista térképére kerül vissza így, a nagy hírű, ma is üzemelő történelmi kávéházak révén a magyar főváros.

A világ legszebbjének választott New York Kávéházba évente egymillió turista látogat el, vagyis minden ötödik a Budapestre érkező külföldiek közül, de az ugyancsak jelentős irodalmi múltú, csaknem másfél évszázados Centrál is nagyon kedvelt hely – mondták az Óperemcia legújabb epizódjában az Eventrend Group alapító partneri.
A társaság égisze alatt működő, másik bakancslistás hely a Gundel étterem, amely a cég üzemeltetésében koncepciót váltott és laza, családias, trendi étteremként, a magyar konyha hagyományaira építve nyitott újjá a Covid után.

A Gundel nagy dobása a napokban debütált Négykoronás menü, aminek keretében néhány hétig a II. Erzsébet 1993-as budapesti látogatásán felszolgált ételeket lehet megkóstolni. A Gundel impozáns vendéglistája megihlette a séfeket, a Hírességek menüi sorozatban újra főzik majd a hajdani ebédek és vacsorák ételeit. Az még titok, hogy az angol királynő után kire emlékeznek majd – csak erre a kérdésre nem,, de minden másra válaszoltak az Eventrend Group alapítói.
A beszélgetés tartalmából
- Budapestet a kávé és a kávéházak fővárosként emlegették már a múlt század elején, a történelmi örökség ápolásáról vendéglátós szemmel (0.52–2.32)
- Az egymillió látogatót vonzó, a világ legszebbjének választott New York Kávéházról. (2.33-6.30)
- A modern kávéházi kultúráról: hogy mit fogyasztunk, mennyi időt töltünk és miért járunk szívesen ilyen helyekre manapság is? (6:31-12:54)
- A magyar konyha hagyományos fogásairól, a Gundel nemzeti 11-es kínálatáról. (12:55-15:37)
- A vendéglátás, a vendéglátók felelősségéről és arról, hogy akik nem a top gasztronómia iránt érdeklődnek, hanem a hagyományokra épülő minőségi éttermek iránt, jó élményük legyen a magyar gasztronómiáról, új akció a II. Erzsébet királynő menüjét felidéző Gundel kínálat (15:38-23:36)
- Az Eventrend Groupnak a magyar fővárost behálózó vendéglátóhelyeiről, a tudatos építkezésről, a céghez tartozó 31 egységről és a jövőről, a bakancslistás helyekről (23:37-28:28
- az újra felvett szállodai szálról, a hotelüzemeltetési tervekről (28:29-33:02)
A korábbi podcastjeinket itt hallgathatja meg.






