A magyar vasút komplex műszaki-gazdasági átalakításához sok pénzre lenne szükség, de a kétéves költségvetés számadataiból látszik, hogy az ehhez szükséges finanszírozási háttér nem biztosított -- hangsúlyozta Benedek János. Hozzátette, hogy a korábbi tervekkel ellentétben jövő januártól az önálló pályavasúti szervezet nem kezdi meg működését. Az intézményi reformhoz a vasúti törvény módosítására is szükség lenne, de a parlament ezt a kérdést az idén már nem tűzi napirendre. A vezérigazgató-helyettes kiemelte, hogy 2001-ben a pálya-, illetve a vállalkozóvasút önálló mérleget készít. A MÁV-nál hangsúlyos szerepet kap a műszaki megújulás, mely magában foglalja a pályarehabilitációt, az eszközpark, az elővárosi közlekedés fejlesztését, a Nyugati pályaudvar--Ferihegy közötti vasúti összeköttetés megteremtését. Ez utóbbi projekttel kapcsolatban Mangel János beruházási és fejlesztési osztályvezető elmondta, hogy a MÁV, a minisztérium, valamint külső szakértők bevonásával több változat készült el, ezek azonban kiegészítésre szorulnak. A tervek szerint decemberben lesz egy újabb forduló, azt követően elképzelhető, hogy döntés születik, melyik változatot és milyen forrrásból lehet majd megvalósítani.
A tájékoztatón Mangel János kiemelte, hogy az EU-tól a következő hat évben a MÁV mintegy 190 millió eurós támogatást kap. Ehhez hasonló nagyságrendű hazai forrás társul, melynek 80 százalékát EIB-hitelből, a többit pedig költségvetési forrásból biztosítják. A mintegy százmilliárd forintot elsősorban az európai korridorok fejlesztésére fordítják.
Kukely Márton vezérigazgató a tegnapi szakmai konferencián kiemelte, hogy a MÁV-nál a felhalmozódott pótlási-felújítási elmaradás ezermilliárd forintra tehető. Az elmúlt években a MÁV hitelfelvételekre kényszerült, az adósságszolgálatot nem tudta teljesíteni, ezért ismételten szanálni kellett, de ez mindig rapszodikus és részleges volt.
A következő két évre hiányzik a költségvetési forrás Az önálló pályavasúti szervezet jövőre nem kezdheti meg működését, ahhoz a szükséges pénzügyi forrás hiányzik -- erősítette meg Benedek János, a MÁV Rt. stratégiai vezérigazgató-helyettese a tegnapi tájékoztatón. Lapunk úgy értesült, hogy már előrehaladott tervek vannak a Nyugati pályaudvart Feriheggyel összekötő szakasz megvalósítására. H. É.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.