A DEG meghívására májusban Törökországba utazik a Globus néhány képviselője -- mondta el lapunknak Temesfői István, a társaság elnöke. A török líra drasztikus leértékelése után az alapanyagok ebben a régióban rendkívül olcsóvá váltak. A Globus egy török élelmiszer-ipari vállalattal veszi fel a kapcsolatot.
Temesfői szerint még korai lenne bármit mondani arról, szóba kerülhet-e ez a társaság akvizíciós célpontként. Annyit viszont elárult, hogy amennyiben együtt tudnak működni a török féllel, olyan termékeket gyártanak majd az ottani alapanyagokból, melyeket Globus márkanév alatt lehet eladni Európában.
Május 29-én Bécsben, két nappal később pedig Londonban tart bemutatót nagybefektetők előtt a Globus. Mindkét program során a Globus lesz az első előadó. Ezt a road-show-t a Newex szervezi, a hazai társaság már a későbbi nyilvános kibocsátásra készül a találkozók során.
A Globus-csoport megküldte gyorsjelentését a Newexnek, ebből kiderül, ez évben az árbevétel 34 százalékos növelésére számít a menedzsment. A tőkeemelésből adódó kapacitástöbblettel együtt a Globus az idén 118,2 tonna áru eladását tervezi. Az eladások emelkedése mellett a bevételeket növelheti az is, hogy tekintélyes mennyiségű árut dollárban fizetnek ki a vevők. Az idén több termékénél áremelésre is készül a Globus.
A DEG két lépcsőben végrehajtott tőkeemeléséből származó 7,6 millió euró 70 százalékát fejlesztésre költi a cég. A debreceni Deko-üzem fejlesztésére 4,2 millió eurót szánnak, míg a békéscsabai gyár kapacitásának növelésére 1,1 milliót fordítanak. A beruházások következtében a borsó- és kukoricakapacitás megduplázódik, miközben csökken a szükséges emberi közreműködés aránya.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.