Törökországban tárgyal a Globus
A DEG meghívására májusban Törökországba utazik a Globus néhány képviselője -- mondta el lapunknak Temesfői István, a társaság elnöke. A török líra drasztikus leértékelése után az alapanyagok ebben a régióban rendkívül olcsóvá váltak. A Globus egy török élelmiszer-ipari vállalattal veszi fel a kapcsolatot.
Temesfői szerint még korai lenne bármit mondani arról, szóba kerülhet-e ez a társaság akvizíciós célpontként. Annyit viszont elárult, hogy amennyiben együtt tudnak működni a török féllel, olyan termékeket gyártanak majd az ottani alapanyagokból, melyeket Globus márkanév alatt lehet eladni Európában.
Május 29-én Bécsben, két nappal később pedig Londonban tart bemutatót nagybefektetők előtt a Globus. Mindkét program során a Globus lesz az első előadó. Ezt a road-show-t a Newex szervezi, a hazai társaság már a későbbi nyilvános kibocsátásra készül a találkozók során.
A Globus-csoport megküldte gyorsjelentését a Newexnek, ebből kiderül, ez évben az árbevétel 34 százalékos növelésére számít a menedzsment. A tőkeemelésből adódó kapacitástöbblettel együtt a Globus az idén 118,2 tonna áru eladását tervezi. Az eladások emelkedése mellett a bevételeket növelheti az is, hogy tekintélyes mennyiségű árut dollárban fizetnek ki a vevők. Az idén több termékénél áremelésre is készül a Globus.
A DEG két lépcsőben végrehajtott tőkeemeléséből származó 7,6 millió euró 70 százalékát fejlesztésre költi a cég. A debreceni Deko-üzem fejlesztésére 4,2 millió eurót szánnak, míg a békéscsabai gyár kapacitásának növelésére 1,1 milliót fordítanak. A beruházások következtében a borsó- és kukoricakapacitás megduplázódik, miközben csökken a szükséges emberi közreműködés aránya.


