A Nokia 16 százalékos nyereségcsökkenésről számolt be az idei második negyedévben, ami azért részesült mégis kedvező fogadtatásban, mert a saját becslési intervallumuk tetejét jelenti. Igaz, ez lehet előrelátó kommunikációs politika, azaz elképzelhető, hogy -- a két korábbi idei profitwarningból tanulva -- a júniusi profitwarningban tudatosan rosszabb eredményre kondicionálták a piacot. A Nokia ezt ráadásul még megtoldotta azzal, hogy bejelentette: a negyedik negyedévben várhatóan ismét növekszik a nyereség.
A valóságban azonban nem ennyire rózsás a helyzet. A Nokia részvényenkénti nyeresége ugyan megfelelt a legutolsó várakozásoknak, de az 5 százalékos árbevétel-növekedés már elmaradt még a többször módosított előrejelzésektől is. A hálózati piacon sikerült ugyan növelni részesedésüket, de az ágazat üzemi nyeresége 16 százalékkal visszaesett. Egyedül a mobiltelefonok gyártása -- ami a konszolidált árbevétel 80 százalékát teszi ki -- közelítette meg a piaci várakozásokat.
A Nokia-részvények árfolyama meredek emelkedésbe kezdett a gyorsjelentés nyomán. Ez már igencsak ráfér a papírra, amely 41 százalékot veszített értékéből alig több mint egy hónap alatt. Ezzel a piaci kapitalizáció alapján számított európai rangsorban az első helyről a tizedikre csúszott vissza a világ vezető mobiltelefon-gyártója.
A mobil távközlési piacon pedig közel sincs minden rendben. Jorma Ollila vezérigazgató arra is felhívta a figyelmet, hogy néhány konkurensük olyan árakon is elvállalt megrendeléseket, amelyek még a költségeiket sem fedezik. Ez azt mutatja, hogy az illető cégek meglehetősen elkeseredett helyzetben vannak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.