Az egy évvel korábbitól mintegy 30 százalékkal elmaradó nyereséget ért el a második negyedévben a Graboplast. A társaság adózott eredménye 535 millió forintot tett ki, ami részvényenként 102 forintnak (EPS) felel meg.
A társaság főbb számainak a korábbiakkal való összehasonlítását ugyanakkor megnehezíti, hogy a Graboplast időközben eladta az Uniontext Kft. 74,9 százalékát, s így a leányvállalat kikerült a konszolidációs körből. A társaság felhívta a figyelmet arra, hogy hasonló változásokat kell figyelembe venni a külföldi székhelyű leányvállalatok -- a Grabetta Torda Kft., a Grabo Poland Kft. és a Grabo Trade Kft. -- tevékenységének megszüntetése miatt.
Mindezek nyomán a társaság árbevétele, április és június között, 4,13 milliárd forintot tett ki, ami 4 százalékkal elmarad az egy évvel korábbitól. A belföldi forgalom csaknem 20 százalékkal csökkent, a konszolidációs kör változásának hatásait kiszűrve viszont lényegében változatlan maradt.
Az exportbevétel kismértékben nőtt, bár a forint erősödésének hatása mintegy 4 százalékos kiesést eredményezett. Átlag fölötti növekedést könyvelhetett a Graboplast a nyugat-európai piacokon és Oroszországban.
A közvetlen költségek viszont nem csökkentek olyan mértékben, mint az árbevétel, így a bruttó fedezeti hányad süllyedt az előző negyedévekhez képest, s 37,9 százalékot ért el. A közvetett költségek közel 20 százalékkal mérséklődtek, amiben jelentős szerepe volt az időközben megkezdett hatékonyságnövelési programnak.
Az üzemi eredmény az első fél év végére 539 millió forintot tett ki, az előző évivel összehasonlítható számviteli szabályok szerint azonban csak 286 millió lett volna az operatív profit. Még utóbbi is azonban több mint tízszerese az egy évvel korábbinak.
A pénzügyi műveletek 172 millió forintos nyereséget eredményeztek, ez főként a devizahiteleken elért árfolyamnyereségnek és a már szokásosnak mondható Rába-osztaléknak köszönhető. Az első hathavi adózás előtti eredmény 720 millió forint, az adózott eredmény pedig 688 millió forint.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.