A napokban lép piacra kötelező gépjármű-felelősségbiztosításával és cascójával az Európa Biztosító -- nyilatkozta Vér Imre gépjármű-biztosítási osztályvezető. A társaság még az idén néhány ezer darab új szerződést kíván gyűjteni brókeri és saját hálózatos értékesítéssel, elsősorban az alacsonyabb kockázatú térségekből. A döntés jelzi: az Európa bízik a piac közelgő liberalizációjában.
Az új "kötelező" két üzembentartó típust szab meg. Valamivel drágább a díj a 30 év alattiaknak, akiknek háromévesnél fiatalabb a jogosítványuk, illetve a tíznél kevesebb járművet számláló flottáknak. Az e körbe nem tartozóknál kisebb a tarifa. A két típust három területi díjkategória -- főváros, Budapest vonzáskörzete és egyéb -- szerint is csoportosítják.
Egy vidéki, középkorú járműtulajdonos éves díja 1000 köbcentis autónál így 16 335, 1300-as esetében 19 305, 1600-as esetében 34 848 forint.
A cascónál az önrész a kár 10 százaléka (minimum 50, 100 vagy 200 ezer forint), illetve alacsonyabb díjért efölött 10 százalékos önrész is választható. A kárkifizetésnél nem avultatnak, a márkaszervizes javítás igazolt -- önrész levonása utáni -- költségét fizetik, a kárszakértő házhoz jon.
A QBE Atlasz Biztosító eközben utazási irodáknak vagyoni biztosítékként szolgáló módozat terjesztését kezdte meg. November 1-jéig valamennyi utazásszervezőnek ilyen típusú, illetve banki vagy készpénzes biztosítékkal kell rendelkeznie a jogszabályok szerint -- közölte Horváth Péter utasbiztosítási igazgató.
Az Atlasz egy nemzetközi brókercég segítségével több külföldi viszontbiztosítási partnerrel is meg tudott állapodni az esetleg több száz milliós károk porlasztásáról. A biztosítási díjat egyedileg szabják meg az utazási irodáknak (eggyel már szerződtek is).
Óvatos számításuk szerint ügyfeleik díja nem haladja meg azok következő évre tervezett nettó árbevételének "egy számjegyű" százalékát (vagyis egy tízmilliós árbevételű cégnél az évi 900 ezer forintot).