Hatékonyabbá kívánja tenni a pénzügyi szektorral kapcsolatos fogyasztóvédelmi tevékenységet a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF). Ezért az idén átalakítja a bírságpénzek felhasználására vonatkozó pályáztatási rendszerét is.
A fogyasztóvédelmi szervezetek közül több is keresi a helyét és a feladatait, holott a pénzügyi szektorban a lakosság fontosnak tartja ezt a feladatot - vélekedett Szász Károly, a PSZÁF elnöke a felügyelet által a témában rendezett szakmai konzultáción tegnap. Ezért átalakítják a bírságokból befolyó összegekre vonatkozó pályáztatási rendszert. A felügyelet a bírságok 80 százalékát a Befektetővédelmi Alapnak (Beva) juttatja el, míg a fennmaradó összeget pályáztatja.
Sík László ügyvezető igazgató kiemelte, hogy a PSZÁF idei fogyasztóvédelmi stratégiája a tájékoztatási tevékenység és az ajánlások szerepének erősítésére terjed ki, miután a tavalyi évben hatékonyabbá tették az ügyfélszolgálati és a panasz-ügyintézési tevékenységet.
A fogyasztóvédelem az uniós jogalkotás egyik kitüntetett területe, a tavaly októberben vitára bocsátott tervezet egy a nemzeti jogalkotások feletti norma kidolgozását célozza meg - hangsúlyozta Tóth Sándor főosztályvezető. A PSZÁF-nak is számos lehetősége van a civil szervezetekkel való együttműködésre, így például a fogyasztóvédők könynyebben el tudják érni a vidéki lakosságot is a pénzügyekkel kapcsolatos ismeretterjesztésben.
Gulácsi Ferenc főosztályvezető elmondta, hogy a tavalyi évben a beérkezett 129 pályázatból 81 munkát támogatott a PSZÁF a bírságpénzekből, összesen 80 millió forinttal. Jelenleg kidolgozás alatt áll az ősszel kiírandó pályázatok témaköre, de a tervek szerint egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek arra, hogy a nyertesek egymást kiegészítő tevékenységekkel a lakosság minél nagyobb körét érjék el. (VG)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.