BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Csökkenő eredmény a Danubiusnál

A Danubius Hotels Rt. növekvő szobafoglaltság és csökkenő árak mellett 9,4 százalékos árbevétel-növekedést ért el 2001-ben. Az adózás előtti eredmény csaknem 5 százalékkal, 4,7 milliárd forintra esett vissza, az átszervezés költségeit is figyelembe véve pedig 12 százalékkal, 4,36 milliárd forintra mérséklődött a nemzetközi számviteli szabályok szerint készített konszolidált, nem auditált kimutatás szerint.

A szállodai foglaltság a magyarországi szállodáknál 62,4-ről 63 százalékra nőtt, de csak a gyógyszállók könyvelhettek el nagyobb foglaltságot, a városiaké kismértékben csökkent. Kedvezőtlenül érintette a céget a szeptember 11-ei terrortámadás, a tengerentúli vendégek száma jelentősen visszaesett.

A forint felértékelődése és az erősödő verseny az átlagárak 5,3 százalékos csökkenéséhez vezetett. A forint erősödése 710 millió forintos eredménykiesést okozott. Ugyanakkor a devizahitelek értékelésénél a fennálló hitelek után elszámolt árfolyamnyereség 653 millió forint volt, míg a viszszafizetett hitel után ténylegesen realizált nyereség 141,4 millió lett. A pénzügyi eredményt ugyanakkor 645 millió forintos kamatfizetés hátrányosan befolyásolta.

Jelentős, 246 millió forintos kiesést okozott az árbevételben a Thermal Hotel Margitsziget négymilliárd forintot kitevő bővítése és felújítása, a szálloda eközben ugyanis átmenetileg részben vagy egészében zárva volt. A radikális átszervezés költségei 361 millió forintot tettek ki, a magyarországi vállalatoknál 8,2 százalékkal csökkent a létszám.

A cég tőketartalékát 450 millióval csökkentette, hogy 4100 forinton értékesítette az 5300-on vásárolt saját részvényeket. A cég a csehországi Lecebne Láznéban 90,06-ról 95,36 százalékra növelte részesedését, amit a margitszigeti rekonstrukciós programmal együtt hitelből finanszírozott. A társaság hitelállománya 2001 végén 6,6 millió dollár és 45,5 millió euró volt.

Lovas Judit

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.