BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Globus: további vásárlások

További cégek felvásárlását tervezi a Globus a fagyasztott élelmiszerek piacán. A lengyelországi és az angliai akvizíció az idei tervszámokat még nem befolyásolja. A Fisher 30 százalékának megszerzése egymillió eurónál is kevesebbe kerülhet.

Az angliai és a lengyelországi akvizíció ellenére változatlan a Globus idei terve, mely 34,4 milliárdos árbevétellel és 1,4 milliárd forintos nyereséggel számol. Temesfői István, a társaság elnöke lapunknak elmondta: a konszolidációs kör csak 2003-tól változik. A magyar cég minapi bejelentése szerint belga partnerével, a Pinguinnel közösen két üzletszerzést hajt végre Európában. Ennek keretében a két cég először 25,5-25,5 százalékos részesedést szerez a Raiffeisen Zentralbank érdekeltségi körébe tartozó Elsnerben, s opciót kapnak a maradék 49 százalék megvételére is. A Globus részesedése egy éven belül 70 százalékos lesz.

A lengyel cég négy hűtőipari üzemének megszerzése első lépésben nem jelent finanszírozási terhet a Globus számára, a később szükségessé váló fejlesztések fedezetéről egyelőre folynak a tárgyalások a társaság főtulajdonosával, a német DEG-vel - mondta Temesfői. A németek viszont nem vesznek részt a brit akvizícióban, melynek keretében a Globus egy éven belül 30 százalékos részesedést szerez a csődbe került Albert Fisher-csoporthoz tartozó Fisher Frozen Foodsban.

A Pinguin tegnap jelentette be, hogy 2,8 millió eurót fizetett a brit társaságért. Előrejelzésük szerint a Fisher az idén 28 millió, jövőre pedig 60 millió euróval növelheti a Pinguin árbevételét. Temesfői István megerősítette, hogy nagyjából a vételár 30 százalékának megfelelő összeg terheli majd az akvizíció kapcsán a Globus számláját. Mint mondta, ennek finanszírozása a jelenleg rendelkezésre álló banki hitelkeretekből megoldható.

Az elnök elmondta: további célpontokat keresnek a fagyasztott élelmiszerek piacán, többek között magyar cégek felvásárlása is szóba kerülhet. Külön érdeklődéssel figyelik Szerbiát. A Globus vezetői a fagyasztott élelmiszerek piacát tekintik a cég fő növekedési terepének, e termékek eladása Nyugat-Európában évi 6-7 százalékkal bővül, Kelet-Európában pedig még magasabb az ütem. A dobozos szegmensben csak árversennyel lehetne tovább növekedni, ebbe azonban nem kívánnak belemenni - hangsúlyozta Temesfői István. (OP)

Munkatársunktól

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.