Az év második három hónapjában az első negyedévinél közel 6 milliárd forinttal kevesebb, 120,1 milliárdnyi díjbevételt realizáltak a hazai biztosítótársaságok. Féléves szinten azonban a 246 milliárdos bevétel 21 százalékos növekedést jelent - derül ki a Magyar Biztosítók Szövetségének (Mabisz) adataiból.
A növekedés motorja a 21,8 százalékkal bővülő életbiztosítási üzletág volt, ezen belül is az ismét felfedezett egyszeri díjas életbiztosítások hódítanak: 22 milliárdos állományuk 52,1 százalékkal szárnyalja túl a 2001. év júniusi értéket. Az egyszeri díjas biztosítások állománya az első negyedévhez képest is 8,1 százalékkal nőtt, miközben a folyamatos díjas konstrukciók díjbevétele 1,4 százalékkal csökkent.
Az egyszeri díjas piac 77 százalékát az OTP Garancia Biztosító és a Generali-Providencia uralja, csak az OTP-nél 12,4 milliárdnyi ilyen biztosítást tartanak nyilván. Meglepő ugyanakkor, hogy az ÁB-Aegon kivonulóban van erről a piacról, aminek következtében minimálisra csökkent előnye az életbiztosítási piac második helyén.
A nem életbiztosítási piac 20,4 százalékkal tudott növekedni, ám a 146,15 milliárdos bevételi adat azt is jelzi: e szegmensben az első három hónaphoz képest 8,1 százalékkal csökkent a bevételi dinamika.
A bevételekhez képest áldásosan alakul a költségoldal: a 109,773 milliárdos féléves kárráfordítás mindössze 10,4 százalékos növekedést jelent az egy évvel ezelőtti értékekhez képest. Érdekes adat, hogy miközben a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások 42 milliárd forintos bevétele 18,8 százalékos növekedésnek felel meg, addig a többi kármértékhez képest továbbra is a legkomolyabb bővülést produkáló üzletág kárkifizetései ennél szerényebben, 17,1 százalékkal emelkedtek.
Ami a biztosítók versenyét illeti, a döntő változás, hogy az az OTP Garancia egyszerre két helyet ugorva a harmadik helyre került. Bevételeiben az egy évvel ezelőtti 45,2 százalékról 55,6-re emelkedett az életbiztosítási üzletág bevétele, igaz, ezek 78 százaléka egyszeri díjas. A piacvezető Allianz-Hungária 71,966 milliárdos díjbevételével ugyan ismét a visszacsúszott az első negyedéves 30,61 százalékos részarány alá, ám gyógyír lehet, hogy egy év alatt a társaság kárhányada közel 10 százalékkal javult, s ma már csak 52,5 százalékot tesz ki.
A dobogó második fokán szép lassan erősíti magát a Generali-Providencia. Az életág visszaeső bevételei miatt immár csak negyedik ÁB-Aegont most már az ING Nationale-Nederlanden is veszélyezteti. A kicsik között a Winterthur a névváltás után immár Credit Suisse-ként 42 százalékos díjbevétel-csökkenéssel ért el negatív rekordot.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.