Feszültséget keltett a Lidl akciós újságjában megjelent „Álmodozó” torta, amely a Magyar Cukrász Ipartestület szerint jogsértő logóhasználattal és be nem jelentett viszonteladói értékesítéssel került a polcokra. Az ügy már a Gazdasági Versenyhivatal elé is kerülhet, mivel a piaci ár alatti értékesítés felveti a tisztességtelen verseny kérdését.
A Magyar Cukrász Ipartestület a közösségi oldalán közölte, hogy értesült a Lidl Magyarország akciós újságjában szereplő „Álmodozó” tortáról. A terméket valóban egy ipartestületi tag szállítja az áruházláncnak, ami önmagában nem kifogásolható, hiszen minden tag jogosult viszonteladót kiszolgálni.
A gondot az okozza, hogy a vállalkozás elmulasztotta bejelenteni a viszonteladói értékesítést, és a csomagoláson engedély nélkül használta a szervezet logóját. Az ipartestület szerint ez alkalmas lehet a fogyasztók megtévesztésére, ezért az Egy Csepp Figyelem Alapítvánnyal közösen intézkedéseket tesznek.
A testület kérdésére a cég azt válaszolta, hogy csak egyszeri szállításról van szó, és nem tervez folyamatos ellátást a Lidl felé.
A szervezet ugyanakkor problémásnak tartja az akciós újságban feltüntetett árat is. Közleményükben hangsúlyozták, hogy az alapanyagok és a termelési költségek alapján a Lidl által kínált ár piaci érték alatt van. Hozzátették:
a multinacionális kiskereskedelmi láncok árazási gyakorlatában sajnos gyakori, hogy egy terméket kizárólag a marketing értéke miatt, sokszor pénzügyi haszon nélkül árusítanak, ezért alkalmazzák a piacinál jóval alacsonyabb értékesítési árat.
Az ipartestület szerint ez a gyakorlat hosszú távon károsíthatja a cukrászszakmát, és régóta viták tárgyát képezi az ágazat szereplői, a hatóságok és a döntéshozók között. Emiatt felvették a kapcsolatot a Gazdasági Versenyhivatallal, hogy tisztázzák: létezik-e jogi korlátozás arra, ha egy kiskereskedelmi lánc vélhetően a beszerzési áron vagy az alatt kínál egy cukrászterméket. A következő lépéseket a GVH válaszától teszik függővé.
A Tesco veszteséges évet zárt, miközben a Lidl remekelt, és megőrizte piacvezető pozícióját
A Tesco nehézségekkel küzd Magyarországon, a második egymást követő veszteséges évét zárta, bár a veszteség csökkenése és a bevétel növekedése némi pozitív irányt mutat a jövőre nézve. A Lidl megőrizte piacvezető pozícióját, és nyereséggel zárta az évet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.