Credigen: kevesebb kihelyezés
Pangó áruhitelpiac, újrarendeződő partnerkapcsolatok, új szereplők megjelenése - összegezte az első öt hónap eseményeit Bíró Gyula, a Credigen Bank Rt. vezérigazgatója tegnapi tájékoztatóján. Több áruházlánc is tendert írt ki az idén, ami a korábban "bebetonozottnak" vélt partneri együttműködések felbomlását vonta maga után. Ráadásul a piaci szereplőknek ezzel párhuzamosan azzal is szembesülniük kellett, hogy a Cetelem-Budapest Bank -Credigen hármas által dominált piacból egyre nagyobb szeletet kíván kihasítani az OTP, illetve a CIB.
Az év eddig eltelt része elmaradt a várakozásoktól - emelte ki Bíró Gyula, aki szerint ez nem a hitelkártyák előretörésének tudható be, hiszen a pangás az üzletek forgalmában is tetten érhető. Január-május között 2,3 milliárd forint értékben nyújtott kölcsönt a bank, ami 30 százalékkal múlta alul várakozásukat, s az előző év hasonló időszakának adatát sem sikerült elérniük. Az éves tervszámainkon, amelyekben 10 milliárdos kihelyezés szerepelt, módosítunk - emelte ki a vezérigazgató, hozzátéve: bár az idei évre már nyereséget terveztek, ezt idáig nem sikerült megvalósítaniuk.
Az olimpia, illetve a portugáliai futball Európa-bajnokság közeledtével némileg élénkülhet ugyan az áruhitelpiac, ám a jövőbeni bővülés az új utak keresésének függvénye - hangsúlyozta Bíró Gyula.
A bank nemrégiben indította el az IBUSZ-szal közösen a 40 százalékos foglalási díj befizetése mellett igénybe vehető utazási hitelt, a legújabb partnerük pedig a Pannon GSM. A két társaság megállapodásának eredményeként az előfizetéses magán- és vállalati ügyfelek nullaszázalékos thm-mel vehetnek új telefont a mobilszolgáltató 310 üzletében. A kétéves megállapodástól több tíz ezer ügyfelet s évi három-négy milliárd forintos kihelyezést remél a Credigen Bank, bár azt hangsúlyozták, hogy óvatosak lesznek az új piacon.