Hatalmas BUX-csökkenés
Európában pesszimista hangulatban folyt tegnap a kereskedés, a főbb részvényindexek öt hónapja nem tapasztalt gyengülést mutattak. A német DAX 1,8 százalékot esett, míg a londoni FTSE- 100 és a párizsi CAC 40 1,4-1,4 százalékot. Különösen az autógyártók árfolyama zuhant, miután egy felmérés szerint a nyugat-európai autóeladások visszaestek a múlt hónapban. A DaimlerChrysler 2,8, a Renault pedig 2,3 százalékot vesztett értékéből.
Hatalmas árfolyameséssel indult a csonka hét a Budapesti Értéktőzsdén, az irányadó részvényindex 974,4 ponttal, 5,4 százalékkal, 16 908,36 pontra esett vissza. Pontértékben ez a második legnagyobb zuhanás a magyar börze története során. A kereskedés folyamán ennél nagyobb is volt a lemorzsolódás, az index ugyanis
16 662,7 ponton is állt. Szinte az összes részvény pirosban zárt, mindössze a spekulánsok kedvenceként aposztrofált Fotex lógott ki a sorból, miután egy felfüggesztést követően 14,8 százalékkal, 233 forinton zárt. A likvid papírok közül a Danubius és a TVK zárt még pluszban. A legnagyobb vesztes az Egis volt, a felfüggesztés sorsára is jutott gyógyszeripari részvény 10,1 százalékkal, 16 550 forinton fejezte be a kereskedést. Szintén nagyot esett a Graphisoft (8,7 százalékkal, 1451 forintra), a Mol (7,6 százalékkal, 14 710 forintra), illetve az OTP (6 százalékkal, 6488 forintra) is. A BorsodChem 6,2 százalékos veszteséget jelentő 2500 forintos záróára igencsak hízelgő annak tükrében, hogy a vegyipari részvény a nap folyamán felfüggesztésig gyengült. A Matáv és a Richter viszonylag kisebb lemorzsolódással vészelte át a napot: a távközlési papír három százalékkal, 900 forintra, a gyógyszeripari részvény 2,9 százalékkal, 26 505 forintra gyengült. A kis- és közepes kapitalizációjú részvények indexe, a BUMIX 3,33 százalékkal esett vissza, és 1500,44 ponton zárt.
Amerikában szintén a medve volt az úr, miután mind a makro-, mind pedig a vállalati oldalon rossz hírek láttak napvilágot. A folyó fizetési mérleg tavalyi hiánya a várakozásokat meghaladva rekordszintet ütött míg, a General Motors pedig jelentősen csökkentette idei profit-előrejelzését az észak-amerikai autóeladások visszaesésére hivatkozva.


