BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Látszik a fény az alagút végén

Az árbevétel 10 százalékos csökkenése mellett minimálisra, 86 millió forintra mérsékelte a Pannonplast első negyedévi veszteségét, ez jóval kisebb az elemzők közel 300 millió forintos várakozásánál. A készpénztermelő képesség is jelentősen javult.

A Pannonplast konszolidált árbevétele 5,409 milliárd forintot ért el az év első három hónapjában, ez 10,6 százalékkal alacsonyabb az előző év hasonló időszakáénál. A csökkenés egyik okaként a Pannonplast négy értékesített tagvállalatuk árbevételének kiesését nevezi meg. Ez a konszolidált árbevétel közel 5 százalékát tette ki. A másik ok a forint erősödése, amelynek hatása közel 3 százalék volt. Az értékesítés volumenét tekintve a műszaki műanyag üzletág és az egyéb vállalati befektetések körébe tartozó tagvállalatok teljesítettek rosszabbul a bázisidőszaknál.

Kedvezőtlenül alakult a közvetlen költségek aránya a bázishoz képest, így a bruttó fedezet értéke 24,4 százalékkal, 1,161 milliárd forintra csökkent. Az árbevétel-arányos bruttó fedezeti arány így 25,4 százalékról 21,5-re mérséklődött. A fedezeti szint csökkenése a műszaki műanyagok és a fogyasztói csomagolások üzletágban volt jelentős. A fedezeti szint csökkenésének egyik külső oka az alapanyagárak emelkedése, amelyeket a fogyasztói csomagolások üzletág csak részben és csak időbeli késéssel tudott a vevők felé áthárítani. A cég számára legfontosabb alapanyag, a PVC ára a bázisidőszak óta 30 százalék felett növekedett, és az egyéb alapanyagfajtáknál a beszerzési árnál is hasonló nagyságrendű áremelkedést szenvedett el csoportszinten a Pannonplast. Mindezek ellenére a tagvállalatok - új alapanyag-beszállítók felkutatásával - tompítani tudták az 50 dollár feletti világpiaci olajár hatását.

Az értékesítés 1,339 milliárd forintos közvetett költsége viszont csak 74,6 százalékát tette ki a bázisidőszakénak. Az alacsonyabb költségek elsődleges oka a takarékosabb gazdálkodás volt.

Az alaptevékenységből származó veszteség (EBIT) 39 millió forint volt január-márciusban, szemben a bázisidőszaki 405 millióval. Az üzleti cash-flow (EBITDA) 512 millió forint volt az első negyedévben, ez eléri a 2004-es eljes éves EBITDA közel felét, és több mint kétszerese a bázisidőszakinak. A teljes veszteség így 78 millió forint lett.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.