A Tata Consultancy Services (TCS) a fejlődés előfutáraként jelentős szerepet vállalt abban, hogy az indiai szoftveripar világszerte ismertté váljon. Nemzetközi gondolkodásmódjuk és jelenlétük a világpiacon, valamint a szaktudásuk és szellemi tőkéjük a világ legjobbjai közé emelték a vállalatot és lehetővé tették, hogy az elvárásokat messze meghaladó megoldásokat tervezzenek és szállítsanak ügyfeleiknek.
A céget 1968-ban alapították, mi-után felismerték, hogy az indiai ipar alapvető problémáira megoldást jelenthet az információtechnológia fokozatos bevezetése és használata. A tudományos intézetekkel való szoros együttműködés, a munkahelyi professzionalizmus, valamint a vállalaton belüli folyamatos oktatás révén a TCS világszínvonalú és világméretű vállalattá nőtte ki magát. Jelentős összegeket fektettek be a szoftverfejlesztés folyamatainak és normáinak kialakításába, minőségbiztosításba, projektmenedzsmentbe, valamint a kutatás-fejlesztésbe. Annak érdekében, hogy jobban kihasználják az informatikai (it) piac kínálta lehetőségeket, szellemi kapacitásukat növelték, hozzáértésüket fejlesztették, és ezzel egyidejűleg számos országban alapítottak irodákat. A társaság tevékenységei között megtalálhatók az üzleti tanácsadás, rendszerintegráció, offshore fejlesztő központok létrehozása a világszinten elismert legnagyobb szoftverfejlesztő cégekkel.
A TCS több új megoldást vezetett be az infromatikai szolgáltatási piacra, köztük az offshore megvalósítási modellt. Az évek során ez egy olyan integrált modellé fejlődött, amely nagymértékben megkülönbözteti a céget a többi, ebben az iparágban tevékenykedő vállalattól. Olyan speciális módszert dolgoztak ki, amelynek keretében központilag fejlesztik ki a különböző eljárásokat és szabványokat, amiket aztán globálisan alkalmaznak. A TCS-nek több offshore központja van Indiában, és több helyszínen találhatók nearshore bázisai, így például Magyarországon, Kínában, Uruguayban, Brazíliában, az Amerikai Egyesült Államokban és Japánban. Ez a hálózat kiegészül az ügyfelekhez kihelyezett (onsite) szakértőkkel, így a társaság a projekt megvalósítási helyszíneinek olyan kombinációját tudja kínálni, amely ügyfelei igényeinek legjobban megfelel. A TCS-nél jelenleg öt olyan outsourcingmodellt használnak, amelyeket ezen három lehetőség kombinációjából alakítottak ki.
Napjainkra a TCS lett India legnagyobb it-vállalkozása, és egyben Ázsia vezető független szoftverfejlesztő és szolgáltató vállalata, és a világ 15 vezető informatikai tanácsadó cége közé tartozik. A társaság globális jelenlétét mutatja a 33 országban található 153 iroda, a 30 különböző nemzetet képviselő 40 ezer alkalmazott és a 33 globális fejlesztő központ (GDC).
Míg a TCS nagyszámú kereskedelmi irodája az új üzleti lehetőségek felkutatásáért felelős, addig a 33 globális fejlesztő központ - a "szoftvergyárak" - fejlesztik és támogatják azokat a technológiai megoldásokat, amelyek sok világméretű vállalkozás alapjait jelentik.
A munkatársak technológiai tudására és tapasztalatára, illetve az optimális erőforrás-kihasználásra alapozva a GDC-k az informatikához kapcsolódó tevékenységek széles körét végzik ügyfeleik számára, akár több párhuzamos projekten egyszerre. Ezekben a létesítményekben több száz technológiai szakembert foglalkoztatnak, akik hozzáférhetnek az évtizedek során kifejlesztett módszertanhoz, folyamatokhoz és eszközökhöz.
A TCS európai fejlesztő központját 2001-ben, Budapesten hozta létre - mondta el S. V. Mani, a TATA Consultancy Services Limited Magyarországi Fióktelepének ügyvezető igazgatója. A magyarországi GDC megalapítását indokolta, hogy így a cég földrajzilag is közelebb kerülhetett európai ügyfeleihez és áthidalhatta a kulturális különbségeket is. A helyszín kiválasztásakor Magyarország mellett számos érv szólt, így többek között az, hogy könnyen elérhető más európai országokból, és - ami a szolgáltatásoknál nem elhanyagolható - egy időzónában van többségükkel - közölte S. V. Mani. A döntésben szerepet játszott az is, hogy Magyarország jó eséllyel pályázott az európai uniós tagságra, emellett pedig NATO tag is volt, így semmilyen megkötés nem volt a hardverek és szoftverek, illetve a biztonsági szempontból érzékeny projektek tekintetében az országra vonatkozóan. Fontos szempont volt ezeken túlmenően, hogy az alacsonyabb működési költségek komoly vonzerőt jelentenek a magas bérköltségű régiókban tevékenykedő cégek számára - tette hozzá S. V. Mani.
A TATA Consultancy Services Limited Magyarországi Fióktelepe a nagy múltú egyetemi környezetben található budapesti Science Parkban van. A központ három szinten 5700 négyzetméternyi területet foglal el. A legmagasabb színvonalú fizikai és elektronikai védelem mellett a kitűnő távközlési infrastruktúra biztosítja, hogy a társaság egyszerre több ügyfelét is problémamentesen kiszolgálja. A TCS adat- és ügyfélszolgálati központot is működtet a magyarországi érdekeltségének otthont adó épületben.
A budapesti központban jelenleg több mint 300, többségében műszaki végzettségű, magasan képzett, több nyelvet beszélő szakember dolgozik Magyarországról és a szomszédos országokból. A magyar és angol mellett vannak franciául, németül, spanyolul, lengyelül, portugálul és hollandul beszélő munkatársak is.
A magyarországi központ olyan nemzetközi minőségi és biztonsági szabványok szerint működik, mint az ISO 9001:2000, az SEI CMMi Level 5, SEI PCMM Level 5 és a BS 7799, melyek egyedülállóvá teszik a régióban.
Hazai tevékenységük sokrétű, különböző iparágakat, mint például pénzügyi és banki szektor, biztosítás, telekommunikáció, szállítmányozás, kiskereskedelem, gyártás, gyógyszeripar és közszolgáltatások céloz meg. Ügyfeleik méretüket tekintve széles skálán mozognak a kisvállalatoktól a középméretű cégeken keresztül a nagyvállalatokig. Tanácsadói szolgáltatásaikra kötött szerződéseik a néhány ember/hónaptól a több száz ember/évig terjednek.
A TCS magyarországi fejlesztői központjának sikerét olyan multinacionális ügyfelek bizonyíthatják, mint a Nokia, AVIS, Philips, Experian, Merrill Lynch, British Petroleum, P&O Nedlloyd, Ecco, AIESEC, Cyberguard, Delphi, i2 Technologies, GE Commercial Finance, Healthcare, Energy, Consumer Finance, Aircraft Engines, Advanced Materials, Insurance and Speciality Materials.
A Tata Consultancy Services
Limited Magyarországi Fióktelepének elérhetőségei:
Cím: Irinyi József utca 4-20. Science Park B, I. emelet,
Budapest 1117 - Hungary
Tel.: +36-1-886 TATA,
+36-1-886-8000
Fax: +36-1-886-8001
E-mail: [email protected]
Web: www.tcs.com
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.