A kutatás adatai szerint tavaly, a harmadik negyedév végén mobiltelefonos szolgáltatásokra szóló szerződése 907 ezer lakossági és 85 ezer vállalati ügyfélnek volt. A megelőző három hónap során a lakossági ügyfelek száma 16 százalékkal, egy év alatt pedig több mint felével nőtt. A mobilbanki szolgáltatást igénybe vevő vállalati ügyfelek száma negyedév alatt valamivel több mint tizedével emelkedett, tizenkét hónap alatt pedig 38 százalékkal bővült.
A felmérés adatai szerint gyorsan nő az ilyen típusú szolgáltatást igénylő ügyfelek aránya is a hitelintézeteknél: a mobilbanki szerződést kötött lakossági ügyfeleké 16,9 százalékot ért el a harmadik negyedév végén, míg a vállalati kliensek 12,5 százaléka használta a mobiltelefont pénzügyi szolgáltatások igénybevételére. (2004 végén a lakossági ügyfeleknél még 12 százalék körüli arányt regisztráltak.)
Az elemzés további gyors fejlődést vár a területtől: a GKI becslése szerint csak a lakossági mobilbanki ügyfelek száma megközelítheti az 1,1 milliót 2006 első felének végére.
A kizárólag internetes fizetésekhez használható webkártyáknál a GKI szerint hasonló fejlődés látható, ám utóbbi elterjedtsége még mindig igen alacsony. Szeptember végén hozzávetőlegesen 60 ezer ilyen típusú kártya volt forgalomban Magyarországon, ez tíz százalékkal több a június véginél, az egy évvel korábbit majdnem háromnegyedével haladja meg. (VG)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.