Egymillióan használnak mobilbanki szolgáltatást
A kutatás adatai szerint tavaly, a harmadik negyedév végén mobiltelefonos szolgáltatásokra szóló szerződése 907 ezer lakossági és 85 ezer vállalati ügyfélnek volt. A megelőző három hónap során a lakossági ügyfelek száma 16 százalékkal, egy év alatt pedig több mint felével nőtt. A mobilbanki szolgáltatást igénybe vevő vállalati ügyfelek száma negyedév alatt valamivel több mint tizedével emelkedett, tizenkét hónap alatt pedig 38 százalékkal bővült.
A felmérés adatai szerint gyorsan nő az ilyen típusú szolgáltatást igénylő ügyfelek aránya is a hitelintézeteknél: a mobilbanki szerződést kötött lakossági ügyfeleké 16,9 százalékot ért el a harmadik negyedév végén, míg a vállalati kliensek 12,5 százaléka használta a mobiltelefont pénzügyi szolgáltatások igénybevételére. (2004 végén a lakossági ügyfeleknél még 12 százalék körüli arányt regisztráltak.)
Az elemzés további gyors fejlődést vár a területtől: a GKI becslése szerint csak a lakossági mobilbanki ügyfelek száma megközelítheti az 1,1 milliót 2006 első felének végére.
A kizárólag internetes fizetésekhez használható webkártyáknál a GKI szerint hasonló fejlődés látható, ám utóbbi elterjedtsége még mindig igen alacsony. Szeptember végén hozzávetőlegesen 60 ezer ilyen típusú kártya volt forgalomban Magyarországon, ez tíz százalékkal több a június véginél, az egy évvel korábbit majdnem háromnegyedével haladja meg. (VG)


