A kelet-európai régióban a kilenc országban jelen lévő német Allianz konszern tekinthető a legnagyobb szereplőnek 15 millió ügyféllel és mintegy 13 százalékos összpiaci részesedéssel – tudtuk meg a csoport müncheni központjától. Régiós leányaik évente mintegy 15 százalékot növekednek. Intenzív terjeszkedést a következőkben Ukrajnában tervez az Allianz, ahova nemrégen tette csak be a lábát. A piacra lépést előkészítő elemzés alatt van a szerbiai és a kazahsztáni piac is. Utóbbiakon a dinamikus gazdasági fejlődés és a jogi stabilizáció a meghatározó. A társaság tapasztalatai szerint nincs mindenhol ugyanolyan jól működő belépési stratégia. Fontosnak tartják ugyanakkor, hogy a piaci fejlődés minél korábbi szakaszában jelenjenek meg. A régiós piacon az élet- és nyugdíjbiztosításokban, illetve a vagyonkezelésben látják a legnagyobb lehetőséget.
A holland Aegon csoport kelet-európai terjeszkedéséhez magyar leányvállalatának tapasztalatait használja fel. A kelet-európai régióért felelős igazgató, Kepecs Gábor – aki az Aegon Magyarország vezérigazgatója – nemrégiben elmondta, hogy a négy tagból álló régiós csoport dinamikus fejlődés előtt áll, és újabb célpontjuk Románia. Lengyelországban az életbiztosítási piac 4. helyét foglalják el, Szlovákiában a biztosító mellett tavaly alapítottak nyugdíjpénztárat, és Csehországban is az életbiztosítás a prioritás. A társaság régiós tervei között nem a hajszolt ütemű piacszerzés szerepel, hanem a biztos pilléreken nyugvó óvatos terjeszkedés. Ez jó pozíciójú társaságokat jelent, amelyek öt éven belül az új piacok szerzéseiben az ötödik–hatodik helyen végeznek.
A trieszti székhelyű Generali csoport kelet-európai terjeszkedéséért a bécsi Generali Vienna Holding felel. A régióban nyolc országban jelen lévő csoport tavalyi díjbevétele Ausztria nélkül közel egymilliárd euró volt. Werner Moertel, a kelet-európai régióért felelős igazgatósági tag a Világgazdaságnak elmondta, hogy új piacra való belépésnél többek között egy ország gazdasági növekedését vagy az egy főre jutó biztosítási költés dinamikáját nézik. A kelet-közép-európai piacon a csoport mintegy húszszázalékos növekedést tervez Szlovákiában, Szlovéniában, Romániában és Horvátországban, ezenkívül lehetőséget keres az orosz piacra (FÁK-országok) való belépésre.
A hazánkban az Union Biztosítót üzemeltető Viena Insurance Group (VIG) 12 régiós országban van jelen. A VIG egyaránt hoz létre zöldmezős vállalkozásokat és vásárol meglévő társaságokat, vagyis számos országban van már két-három biztosítója. Olyan országokban, ahol nem kínálkozott megfelelő biztosítófelvásárlási lehetőség, a csoport a meglévő érdekeltségét fejleszti tovább. Utóbbiba tartozik Magyarország is. Legfrissebb célpiaca Ukrajna és Oroszország.
Egy biztos: a kelet-közép-európai biztosítási piac gyors növekedés előtt áll, így akár a zöldmezős beruházás is szóba jöhet. Van, akit csak az életbiztosítás érdekel (ING, Aviva), míg másokat csak a vagyonbiztosítás (DAS, EUB) vagy a hitelbiztosítás (Euler Hermes, Coface).
A fejlett és már telített biztosítási piacú Szlovákiában a nem életbiztosítási piacra tud betörni a cég, ám csak lassú, hálózatépítéssel összekötött fejlődés mellett, mivel a helyi OTP Bank viszonylag kicsi a fiókos eladások felfuttatásához.
A még fejletlen bolgár piacon azonban ügyesen kihasználja a Garancia a piacvezető DSK Bank támogatását, ahol már eddig is látványos eredményeket tudott elérni az életbiztosító.
A három közül legnagyobb román piac erőteljes fejlődés előtt áll, ám az itt jelen lévő OTP Bank-leány túl kicsi ahhoz, hogy valódi segítséget tudjon nyújtani. A nemrégiben megvásárolt kisbiztosító stratégiája a gyors terjeszkedés, ez intenzív országos hálózat kiépítésével jár.
A fejlett és már telített biztosítási piacú Szlovákiában a nem életbiztosítási piacra tud betörni a cég, ám csak lassú, hálózatépítéssel összekötött fejlődés mellett, mivel a helyi OTP Bank viszonylag kicsi a fiókos eladások felfuttatásához.
A még fejletlen bolgár piacon azonban ügyesen kihasználja a Garancia a piacvezető DSK Bank támogatását, ahol már eddig is látványos eredményeket tudott elérni az életbiztosító.
A három közül legnagyobb román piac erőteljes fejlődés előtt áll, ám az itt jelen lévő OTP Bank-leány túl kicsi ahhoz, hogy valódi segítséget tudjon nyújtani. A nemrégiben megvásárolt kisbiztosító stratégiája a gyors terjeszkedés, ez intenzív országos hálózat kiépítésével jár.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.