A 2007. év különlegességének számít az új szereplő, a Signal Biztosító megjelenése, amely – mint Flamich Gábor igazgató lapunknak rámutatott – nem a gyors és kockázatos növekedési célt tűzte ki maga elé: 2007-ben mintegy 10-15 ezer szerződést kíván kötni, hosszabb távon pedig mintegy 100 ezres állományt szeretnének felépíteni. A Signal célpiaca alapvetően a vidéki, idősebb szerződők által üzemeltetett kis és középkategóriás személygépjárművek.
Komoly várakozás előzte meg a piacvezető Allianz Hungária Biztosító 2007. évi díjképzését. A társaság a meglévő kármentes személygépjárművel rendelkező ügyfelek mindegyikénél lényegesen az infláció alatti díjemelést foganatosított, és az új szerződőknek is az eddigieknél még kedvezőbb alaptarifát kínál. Az Allianz ezzel is jelzi, hogy a díjban is még inkább igyekeznek versenyképesek lenni – mondta kérdésünkre Kálózdi Tamás vezérigazgató-helyettes. Új célcsoportként megjelentek a kisgyermekes fiatalok, míg a partnerkedvezmények közül a legtöbbet (15 százalék) az Allianz Banknál folyószámlát nyitó, avagy hitelkártyát igénylő ügyfeleknek kínálják, s persze feltétel az is, hogy a kgfb-díjat is a banknál lévő számlájáról fizesse díjlehívással. Az Allianz Bank kedvezményét az új ügyfelek mellett a régiek is igénybe vehetik, és a 20 százalékos casco kedvezménnyel együtt akár 40 százalék fölötti diszkontot is kaphatnak a jövő évi tarifáknál. A tavalyinál hangsúlyosabb szerepet kapnak az online kötések is.
A piac második számú szereplője, a Generali-Providencia Biztosító 2007. évi díjait átlagosan 4-5 százalékos díjemelés jellemezte, s mint Jákfalvi Zoltán, a gépjármű-biztosítási osztály vezetője kérdésünkre fogalmazott: a kisebb változások eredményeként három területen lettek olcsóbbak a tarifáik. Bővült a kedvezmények köre, a novemberi váltásnál már 20 százalékos kedvezménnyel jutalmazzák a kármentes bónuszigazolást bemutató autóst, s újdonság a CIB Bank ügyfeleinek nyújtott kedvezmény.
Új életkorcsoporttal bővítette palettáját az Uniqa Biztosító, bevezette az 56 év és a feletti kategóriát – mondta érdeklődésünkre Csermely Tibor, a biztosító gépjármű-biztosítási területének vezetője. Emellett továbbra is célcsoport maradt az Uniqa számára a 34 év feletti korcsoport, ahol átlagosan infláció alatti díjemelést hajtottak végre. A biztosító felülvizsgálta kedvezményrendszerét is, a korábbi 5-tel szemben 2007-től 7-et kínálnak.
Az OTP Garancia Biztosító célcsoportjai közé a 14 év alatti, iskolás korú gyermeket nevelő, a biztosítóhoz már más szerződéssel is kapcsolódó partnerek, a casco biztosítást is itt kötők, illetve a nyugdíjasok tartoznak – mondta lapunknak Csergőffy Tibor gépjármű-biztosítási osztályvezető. A 2007-es és 2006-os új kötés díjai között legnagyobb arányú a főváros és agglomerációjában élők esetében az eltérés.
A K&H Biztosító a kármentes múltat veszi fokozottan figyelembe, a területi besorolásokon úgy változtattak, hogy versenyképességük növekedjen a városokban, újabb kedvezményeik nem lesznek. Az Aegon Magyarországnál sok olyan szegmens van, ahol jelentősen (10 százalék felett) csökkent a díj – közölte Szombat Tamás, a gépjármű-biztosítási üzletág igazgatója. Továbbra is kedvező díjakat kínálnak a családos ügyfeleknek, és azoknak, akik más termékeknél is az Aegont választották.
A Posta Biztosító a 2007. évi díjak kialakításakor igyekezett arra törekedni, hogy díjstruktúrája továbbra is könnyen áttekinthető és egyszerű legyen, díjaik átlagosan infláció alatt nőttek, a korok szerinti szorzókat egyszerűsítették.
A Köbénél az átlagos díjemelés mértéke az infláció alatt marad, átlagosan 2-3 százalékos. Újdonság, hogy az Országos Polgárőr Szövetség tagjai 10 százalékos díjkedvezményt kapnak. A MÁV Általános Biztosító Egyesület – amely december 1-jéig nem fogadhat be új szerződőket – jórészt változatlan tavalyi díjakkal áll elő. A TIR több kategóriában a 15 százalékot is elérő díjcsökkentése mögött az ügyfelek megőrzésére való törekvés áll.
Akik interneten kötnek biztosítást, azoknak négy százalékkal kell kevesebbet fizetniük jövőre, míg a
T-Online ügyfelei 12 százalékos kedvezményt kapnak. Az engedmények mellett egy ajándékkal is vonzóbbá teszi magát a biztosító: minden Union-ügyfél, aki 2007. január 1-jén kötelezővel rendelkezik a társaságnál, egy ingyenes Wizz Air-retúrrepülőjegyet kap.
Akik interneten kötnek biztosítást, azoknak négy százalékkal kell kevesebbet fizetniük jövőre, míg a
T-Online ügyfelei 12 százalékos kedvezményt kapnak. Az engedmények mellett egy ajándékkal is vonzóbbá teszi magát a biztosító: minden Union-ügyfél, aki 2007. január 1-jén kötelezővel rendelkezik a társaságnál, egy ingyenes Wizz Air-retúrrepülőjegyet kap. -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.