BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Buda-Cash Brókerház 3 éves stratégiai terve

A Buda-Cash Brókerház a független magyar befektetési szolgáltatók között a legnagyobb magánügyfélkörrel rendelkező társasággá vált az alapítása óta eltelt 12 év alatt. Piacvezető szerepe a hazai derivatív tőzsdei piacokon elvitathatatlan.

 

 

A társaság egyedisége abban is megmutatkozik, hogy ügyfelei általában az átlagosnál aktívabb piaci szereplők, valamint a kockázatosabb termékek iránti igényük is nagyobb, mint más cégek ügyfeleié. A Buda-Cash Brókerház ezt a sajátosságát továbbra is meg kívánja tartani, de az EU csatlakozással végleg nyitottá - és lassan túlzsúfolttá - váló magyar befektetési szolgáltatói piacon a kihívásoknak megfelelően új stratégiai tervet készített. A 3 éves időszak alatt új termékeket és új üzletágat indít a társaság, amely része a 2010-ig tervezett intenzív cég- és piacépítési stratégiai tervének.

A Buda-Cash Brókerház a független befektetési szolgáltatók között már ma is meghatározó szereplő, hiszen a BÉT-en lebonyolított forgalma 2007. január 1-től október 31-ig a részvényszekcióban 620 milliárd forint volt (jelenleg 9. hely), míg a derivatív piacokon összesítve 1217,1 milliárd forint, ami egyértelmű piaci elsőséget jelent. A határidős piacon stabil az 1. hely, ami nagyon fontos a Buda-Cash Brókerház számára, hiszen ügyfeleink jelentős része folyamatos szereplője ezen piacnak, valamint a saját fejlesztésű termékeink is e piacokra épülnek.

Pintér Zoltán elnök elmondta, hogy a Buda-Cash Brókerház 12 év alatt elért szakmai és piaci eredménye biztosítja annak lehetőségét, hogy az eddiginél intenzívebb piac- és cégépítést hajtson végre. Célunk, hogy 2010-ig a társaság minden üzletágában - a retail üzletág mellett a befektetési tanácsadással és a vagyonkezelői üzletággal - a független befektetési szolgáltatók között a TOP 3-ban kerüljön.

12 év alatt a Buda-Cash Brókerház a magyar piac egyik vezető független befektetési szolgáltatójává vált, számos piaci akvizíció is segítette a növekedést, s ma a legnagyobb magánügyfélkörrel és a legnagyobb fiókhálózattal, valamint a legtöbb, 120, ügyfelekkel foglalkozó, jól képzett munkatársa van.

Mindez alapot teremt arra, hogy 2010-ig intenzív cégfejlesztést hajtsunk végre. Mivel a magyar piacon az aktív akvizíciós lehetőségek gyakorlatilag lezárultak, ezért új piaci szegmensekbe történő belépéssel tesszük teljes körűvé a cég piaci szolgáltatását. Az új stratégiához megújult vezetésre és üzletpolitikai szemléletváltásra volt szükség, ezért bővült ki a menedzsment olyan szakemberekkel, akik banki vagy alapkezelői, hazai és nemzetközi tapasztalattal rendelkeznek. Stratégiai igazgatóként a menedzsmenthez csatlakozott Szalóky Zoltán, valamint Lőrincz Benedek és Andrási Miklós befektetési igazgatók.

 

Az EU csatlakozással gyakorlatilag teljesen nyitottá vált a magyar pénzpiac a nemzetközi szereplők előtt, ezért a verseny sokkal élesebb, mint korábban bármikor. Piacépítés ma már nem lehetséges akvizíció által, ez a korszak Magyarországon lezárult. Ugyanakkor a tőkepiaci befektetők köre és a befektetett tőkéjük nagysága egyáltalán nem éri el az EU átlagot. Az MNB adatai szerint a lakosság megtakarításának csupán 1%-át adják a részvénybefektetések, igaz, az állampapír-befektetés is csupán 6%.

Tölgyesi Péter vezérigazgató elmondta, hogy a Buda-Cash stratégiai terve alapján 2010-ig fiók- és partnerhálózattal lefedik Kelet-Közép-Európát. Pozsonyban nyílik meg az első régiós fiók 2008 januárjában. Azért esett Pozsonyra a választás, mert kedvező a földrajzi közelsége, és az előzetes piacfelmérések azt mutatták, hogy kellően nyitott a piac, így a fiók induláskor a Buda-Cash Trader online kereskedési platform szolgáltatásait kínálja majd. A következő célpont Bukarest lesz.
A régió többi tagjánál – Varsó, Bulgária, a volt Jugoszláv tagköztársaságok, Ukrajna, Törökország – nem fiókok, hanem partnerek révén lesz jelen a Buda-Cash. Az alternatív értékesítési csatornák, értékesítési struktúrák és ügynökségek mind itthon, mint külföldön kiemelt szerepet kapnak.

A 3 éves stratégiai tervben szerepel a befektetési szolgáltatások teljes kínálata: a retail mellett a befektetési tanácsadás és vagyonkezelési üzletág felépítése és fejlesztése. Újdonságunk a befektetési tanácsadás, amellyel új piaci szegmenst céloz meg a Buda-Cash, azaz az eddigi ügyfélkörnél kevésbé kockázatvállaló és hosszabb távon megtakarítani szándékozó ügyfeleknek is kínálunk szolgáltatásokat.
Felépül a magán- és intézményi ügyfeleknek is elérhető vagyonkezelési üzletágunk. Célunk, hogy a Buda-Cash minden elindított üzletágában 3 éven belül, a független szolgáltatók között a TOP 3-ba tartozzon.

Tavasszal az ügyfeleink már használhatják a teljes körű szolgáltatást nyújtó online kereskedési felületünket, amely nemcsak a hazai kereskedést teszi egyénileg elérhetővé, hanem a Buda-Cash által kínált nemzetközi fő piacokat is, és az ügyfelek saját számláik aktuális állapotát is bármikor megnézhetik, valamint hozzáférnek termékismertetőkhöz, piaci és befektetési elemzéseihez.

A Buda-Cash 2008-tól intenzív kommunikációs kampányt indít piaci pozíciójának erősítése és saját termékeinek minél szélesebb piaci ismertsége érdekében (Trend, Vektor, Signal), valamint megújul a társaság weboldala is.

A hazai befektetők igénylik az egyre kockázatosabb és egyre szofisztikáltabb termékeket. Valójában a hazai piaci környezet kedvezőtlen változása indítja el az igények módosulását. A színes nemzetközi kínálatból elsősorban a 70-80-as évekből a külföldi piacokon már jól ismert termékek hazai megismertetésére és bevezetésére van igény. Ennek teljesítése érdekében a Buda-Cash-nek két feladata van: egyrészt munkatársaink felkészítése, másrészt a tudásanyag eljuttatása ügyfeleinkhez és leendő ügyfeleinkhez. A strukturált befektetések, különböző kockázatú termékek bevezetése partnerekkel történik, például: jól ismert nemzetközi nevek: ABN AMRO, Citibank, Commerzbank, Volksbank.

A hazai piacon újnak számító termékek kiválasztásánál és bevezetésénél figyelembe vesszük az átlátható jogi környezetet, a kiválasztásnál fontos szempont továbbá, hogy a terméknél az ügyfelek képesek legyenek felmérni a kockázat teljes mértékét.

Az elmúlt hetekben már egy jól bevált tőkepiaci rendezvénysorozattal, 4 állomásos road show-val kerestük fel a fiókhálózatunk városait, amelyen arannyal és olajjal kapcsolatos konstrukciókat, tőkeáttételes, illetve diszkont jegyeket mutattunk be az érdeklődőknek. Tapasztalatunk szerint az új termékek és újabb tőkepiaci szegmensek elérése iránt nagy a

befektetői igény, ezért jövőre a befektetői találkozókat a teljes ország lefedésének igényével szervezzük meg. Ettől a piac fejlődését és a befektetők a mainál szélesebb tájékozottságát reméljük.


A Buda-Cash számokban:

- A legnagyobb független befektetési szolgáltatói fiókhálózat: Budapesti központ és 11 vidéki fiók. Külföldi fiók Pozsony - 2008. január
- 200 alkalmazott, ebből 120 szakképzett, ügyfelekkel foglalkozó munkatárs
Alapkezelő partner – Access
- több mint 25 ügynökség

Saját tőke: 2,304 milliárd forint

BÉT forgalom:
2007. január 1- október 31.
A részvényszekcióban: 620 milliárd forint
A derivatív piacokon: 1217,1 milliárd forint (deviza kontraktusok, egyedi részvények, BUX), ezzel a forgalommal piacvezető a cég.

OTC devizapiaci forgalom 2007. január 1.- október 31.
11 milliárd EUR
Nemzetközi forgalom:
    - Európában: 100 millió EUR
    - USA: 70 millió USD

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.