BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A biztosítási panaszok harmada nem megalapozott

A biztosítási panaszok harmada nem megalapozott, ezek továbbviteléről lebeszélik az ügyfeleket - mondta Pintér György, az INDRA Biztosítottak Országos Érdekvédő Egyesületének elnöke hétfőn, a HR Magyarország által rendezett háromnapos biztosítási konferencián hétfőn Budapesten.

Hozzátette, hogy a biztosítottak gyakran tájékozatlanok és az alulbiztosítottság sem válik az ügyfelek javára. A konferencia első napján a másik téma a biztosítási szektor és a kartelljog volt. Kovács Zsolt ügyvéd egy olyan 2006-os esetet emelt ki, amelyben a Gazdasági Versenyhivatal bírságot szabott ki, mert a nagyobb, kötelező gépjármű felelősségbiztosítást kínáló cégek egyeztették tevékenységüket a piacon.

A versenyellenességet úgy is el lehet követni, hogy az adott cég nem is tud róla, elég részt venni egy olyan összejövetelen, ahol a versenytársak között szóba kerül az ár - hívta fel a figyelmet Nagy Csongor István, a Pázmány Péter Katolikus Egyetem Versenyjogi Kutatóközpontjának munkatársa. Hozzátette: ha ebből később versenyhivatali ügy lesz, csak az a cég kerüli el a büntetést, amelynek a képviselője tiltakozott az áregyeztetés ellen.

Mint mondta, összehangolt magatartásnak minősül az is, ha a piaci szereplők egymáshoz hasonló tevékenységére - például az egységes áremelésre - nincs más ésszerű magyarázat, mint az előzetes megállapodás. A konferencia keddi programjának témája a biztosítási piac megítélése és a termékinnováció, szerdán pedig egyebek mellett szóba kerül a pénzügyi tervezés, valamint az on-line értékesítés.

 


 

MTI Eco-->

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.